"طالبان" خواستار تبادل اجساد با دولت افغانستان شد

7:58 - 13 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۸۳۰
طالبان اعلام کرد، اگر دولت جسد عامل کشته شدن ژنرال رازق را تحویل دهد، این گروه نیز اجساد ۲۸ مقام محلی ولایت فراه را به خانواده‌های آنها خواهد سپرد.

به گزارش گروه بین الملل ، هفته گذشته یک بالگرد نیروهای ارتش در شهرستان «انارده» در غرب افغانستان سقوط کرد که بر اثر آن شماری از مقامات محلی ولایت فراه کشته شدند.

دولت افغانستان تصریح کرد که این بالگرد بر اثر نقص فنی دچار سانحه شده اما طالبان مدعی شد که بر اثر حمله این گروه بالگرد حامل مقامات محلی ولایت فراه سقوط کرده است.

مقامات امنیتی اعلام کردند که در این بالگرد 20 نفر از جمله «جمیله امنیتی» عضو و «فرید بختور» رئیس شورای ولایتی، معاون فرمانده سپاه ارتش و شماری از مقامات محلی فراه کشته شدند.

اما گروه طالبان تعداد تلفات سقوط نیروهای ارتش در غرب افغانستان 28 اعلام کرد.

تا کنون تلاش‌های دولت افغانستان برای به دست آوردن اجساد این سانحه هوایی موفقیت آمیز نبوده است.

«قاری‌ یوسف‌احمدی» سخنگوی طالبان اعلام کرد که اجساد 28 نفر از مقامات محلی و نیروهای ارتش که بر اثر سقوط بالگرد در غرب افغانستان کشته شدند در اختیار این گروه قرار دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: این گروه اجساد مقامات محلی و نیروهای ارتش افغانستان را از طریق سازمان صلیب سرخ به خانواده‌های آنها تحویل خواهد داد.

وی افزود: اما دولت افغانستان نیز باید جسد «ذبیح‌الله ابودجانه» عامل نفوذی این گروه که «ژنرال رازق» فرمانده پلیس ولایت قندهار را کشت را باید در اختیار این گروه قرار دهد.

سخنگوی طالبان تصریح کرد، اگر دولت افغانستان از طریق سازمان «صلیب سرخ» جسد این عامل نفوذی را به خانواده‌اش تحویل دهد آنها نیز اجساد مقامات محلی ونیروهای ارتش را به خانواده‌های آنها خواهند سپرد.

انتهای پیام/.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *