کاهش مالیات موتور محرک "توسعه اقتصادی" در هرات است

12:20 - 16 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۸۲۲
رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات گفت: براساس آمارهای ثبت شده در این اداره از آغاز سال تاکنون 2 هزار و 880 جواز سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در هرات اعطا شده است.

به گزارش گروه بین الملل ، جملیه بهادری رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات گفت: براساس آمارهای ثبت شده در این اداره از آغاز سال تاکنون 2 هزار و 880 جواز سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در هرات اعطا شده است.

وی بیان داشت: هرچند افزایش علاقه مندی به سرمایه‌گذاری در هرات بر رشد اقتصاد تاثیرگذار است، اما بی توجهی دولت افغانستان به سرمایه گذاری و بخصوص زنان بازرگان بزرگترین چالش برای رشد بیشتر سرمایه گذاریها در هرات است.

رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات تاکید کرد: در سفرهای مختلف رئیس جمهور افغانستان به هرات وعده های زیادی برای ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری به بازرگانان و سرمایه گذاران هراتی داده شده اما در حال حاضر هیچ یک از این وعده عملی نشده است.

وی با هشدار به عدم توجه و فرار سرمایه از هرات یادآور شد: بی توجهی دولت به امر سرمایه گذاری در هرات باعث فرار سرمایه گذاران از این ولایت خواهد شد.

از سوی دیگر «سکینه حسینی» عضو شورای ولایتی هرات نیز براین عقیده است که افزایش توزیع جواز تجارت به تنهایی نمی‌تواند تا بر رشد اقتصاد هرات کمک کند.

وی بیان داشت: دولت باید بسته های تشویقی از جمله کاهش میزان محصولات گمرکی و کاهش میزان مالیات را برای سرمایه گذاران انجام دهد.

اما جیلانی فرهاد در این افزایش تعرفه گمرگی گفت: کاهش واردات ولایت هرات و وجود تعرفه‌های گمرکی سنگین بر واردات از سوی وزارت دارائی افغانستان به شدت بر وضعیت اقتصادی هرات تاثیر سو گذاشته است.

به باور کارشناسان اقتصادی نبود امنیت مناسب، عدم حمایت مردم از تولیدات داخلی و افزایش تعرفه های گمرکی افغانستان از جمله چالش‌های عمده سد راه سرمایه گذاران در هرات است.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *