ادعای عربستان: تلاش کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تضمین امنیت در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ای

19:38 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۲۱۸
وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه به دخالت در برنامه هسته ای ایران پرداخت و گفت: در صورتی که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تضمین امنیت خود تلاش می کنند.

خبرگزاری میزان - به نقل الجزیره،  فیصل بن فرحان در اظهاراتی مداخله جویانه با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: در صورتی که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تضمین امنیت خود تلاش می کنند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه با بیان اینکه در صورتی که به توافق هسته‌ای دست پیدا نکنیم، وارد مرحله بسیار خطرناک و پیچیده‌ای می‌شویم که باید از آن دوری کنیم، تاکید کرد: البته رسیدن به توافق به منزله این نیست که تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش نخواهد کرد!

وی با اشاره به مسئله همکاری با چین گفت: گفتگو با چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان مسئله بسیار مهمی است.

فیصل بن فرحان به موضوع نفت نیز اشاره کرد و گفت: عربستان به تلاش خود برای ثبات در بازار نفت از طریق گفتگو با همه شرکا ادامه خواهد داد، البته اکنون قیمت نفت منصفانه است و با ثبات است و ما به آمریکا نیز توضیح داده ایم که قیمت باید برای تولید کننده و مصرف کننده منصفانه باشد.

وزیر خارجه عربستان  در ادامه با اشاره به روابط عربستان و روسیه گفت: روابط میان ریاض و مسکو خوب است و باید این روابط مبتنی بر گفتگو باشد و همین مسئله به میانجیگری ریاض در توافق مبادله اسرا کمک کرد.

وی همچنین با اشاره به موضوع بحران خاورمیانه گفت: عربستان به تلاش برای تشکیل کشور مستقل فلسطین نیز ادامه می دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *