رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرهنگ پدافند غیرعامل در بین مدیران میانی مغفول مانده است/ مقابله با تهدیدات با راهکارهای سنتی امکان‌پذیر نیست

9:40 - 09 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۵۲۲۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تنظیم ارتباط مؤثر بین سازمان پدافند غیرعامل و سازمان‌های اجرایی یک ضرورت است، ما در برابر الگوی پیچیده از تهدیدات قرار داریم و مقابله با آن فقط با طرح‌ها و راهکارهای سنتی امکان‌پذیر نیست.

خبرگزاری میزان - سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند در مراسم ملی پدافند غیرعامل گفت: بر اساس وظایف تعریف شده کار سخت پدافند غیرعامل از سال ۸۳ شروع و تاکنون دنبال سده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز با تهدیدات انسان‌ساخت بر علیه کشور مواجه هستیم و چون دارای مولفه‌های پویا هستند ضرورت دارد این گونه جلسات پیگیرانه دنبال شود.

سردار سرتیپ جلالی با تاکید بر تبیین چرایی، چگونگی و چارچوب پدافند غیرعامل ادامه داد: دفاع در این حوزه غیرعامل و تلفیقی از کارکردهای هر حوزه و بین رشته‌ای و ترکیبی است.

وی با بیان اینکه مفهوم پدافند غیرعامل ایستا و پویاست گفت: مسئولیت اجرای پدافند غیرعامل در هر دستگاه روسای آن دستگاه هستند و سازمان پدافند غیرعامل در حکم نظارت کننده و راهبری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در دولت سیزدهم به موضوع پدافند غیرعامل توجه ویژه شده است.

سردار سرتیپ جلالی گفت: با رویکرد مثبت دولت توانستیم امسال با دستگاهای اجرایی موافقتنامه اجرایی برطرف‌کردن آسیب ها را داشته باشیم. اعتبار در قالب برنامه پیش بینی شده است و تلاش می‌کنیم این توافقات را به صورت برنامه‌های اجرایی در بیاوریم.

وی گفت: تنظیم ارتباط مؤثر بین سازمان پدافند غیرعامل و سازمان‌های اجرایی یک ضرورت است، ما در برابر الگوی پیچیده از تهدیدات قرار داریم و مقابله با آن فقط با طرح‌ها و راهکارهای سنتی امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن اشاره به اینکه محور کار ما در قالب شعار برای مردم است گفت: همه دستگاهای اجرایی کشور باید در برابر تهدیدات دشمن آماده باشند. ما امروز نیازمند دیدگاه مشترک با سازمانهای مختلف و بخش های زیربط هستیم.

در ادامه همایش ملی پدافند غیرعامل جلالی زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: از مهمترین ملزومات مدیریت امنیت ملی بهره‌گیری از پدافند غیرعامل است و اهمیت آن در جنگ ترکیبی به یکی از اولویت های مهم کشور تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه فرهنگ پدافند غیرعامل در بین مدیران میانی مغفول مانده است گفت: سیاست‌های کلی بند هفتم مجمع تشخیص مصلحت بر تقویت زیرساخت‌ها و بهینه‌سازی در برابر تهدیدات با اولویت پدافند غیرعامل است. مجلس تلاش کرده است حق سازمان پدافند غیرعامل لحاظ شود و الان در نوبت صحن علنی برای تصویب این قانون قرار دارد.

در این مراسم همچنین از برگزیدگان برای راهبری پدافند غیرعامل در دستگاهای مختلف و سازمانهای فعال تجلیل شد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/


برچسب ها: پدافند غیر عامل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *