باند کلاهبرداران اسکیمر در قم دستگیر شدند

9:34 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۵۱۵
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از دستگیری باند کلاهبرداران حرفه ای با شگرد کپی برداری از کارتهای بانکی همشهریان و سرقت وجوه بانکی آن خبر داد.

خبرگزاری میزان - معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم، با اعلام خبر دستگیری باند کلاهبرداران حرفه ای با شگرد کپی برداری از کارتهای بانکی مردم و سرقت وجوه بانکی آن، اظهارکرد: این افراد با این روش در شهرهای مختلف بیش از ۳۰ میلیارد ریال از حدود ۳۰۰ نفر سرقت کرده اند.

 حجت الاسلام والمسلمین تحریری با بیان اینکه این متهمان در شهرهایی نظیر «تهران، کرج و قم» اقدام به کپی کارت های بانکی کرده اند، تصریح کرد: متاسفانه در شهر قم از ۳۴ نفر از همشهریان مبلغی در حدود ۱۲ میلیارد ریال با روش اسکیمر کلاهبرداری کرده و حساب بانکی آنها با چند تراکنش خالی شده است.

وی افزود: با دستورات قضایی و انجام تحقیقات و اقدامات فنی پلیس این متهمان سابقه دار در تهران دستگیر و پرونده در حال تکمیل تحقیقات و رسیدگی در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم جعل رایانه ای، کلاهبرداری و پولشویی را از اتهامات این افراد اعلم کرد و افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی «جعل رایانه ای شامل یک تا ۵ سال حبس و کلاهبرداری از یک تا ۵ سال حبس به همراه رد مال و جریمه نقدی» است و برای تبدیل وجوه سرقتی به طلا، قابل اعمال مجازات مربوط به قانون پولشویی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین تحریری با تاکید بر اینکه اصناف موظفند دستگاه کارتخوان یا رمزخوان را در اختیار مشتری برای ورود رمز قرار دهند، به شهروندان در خصوص مراقبت و محافظت از اطلاعات محرمانه بانکی خود هشدار داد و گفت: ضروری است همشهریان در خریدهای خود بالاخص در خرید های بین راهی و خرید از دستفروشان از ارائه کارت بانکی خود و رمز آن به دیگران خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

۶۰۶ رای جایگزین حبس در دادگستری استان قم صادر شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *