داوری: شرایط بازی در کشور ثالث شامل ایران نمی‌شود/ حدادی را نزدیک به جام جهانی در اختیار خواهیم داشت

13:20 - 29 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۳۲۲۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رییس فدراسیون بسکتبال گفت: الزام به برگزاری بازی در کشور ثالث، نیاز به شرایط اضطراری در کشور میزبان دارد و شامل ایران نمی‌شود.

خبرگزاری میزان - جواد داوری، رییس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» مورد حضور تیم‌های ملی استرالیا و چین در ایران برای شرکت در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2023 و درخواست استرالیا برای برگزاری بازی با ایران در کشور ثالث، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*هر تیم برای گرفتن ویزای کشور میزبان، فرصت مشخصی در اختیار دارد. تیم ملی چین، درخواست ویزای خود را فرستاده و مشکلی برای این تیم وجود ندارد. استرالیا اما هنوز اقدامی برای ویزا انجام نداده است.

*هیچ گونه صحبت رسمی با فدراسیون جهانی بسکتبال در این مورد نشده و تنها نماینده فیبا آسیا از ما پرسید که آیا برای بازی با استرالیا به کشور ثالث می‌رویم که پاسخ منفی دادیم و گفتیم دلیلی برای انجام بازی خانگی در خارج از خانه نداریم. هیچ ایمیل رسمی نیز برای ما ارسال نشده است.

*الزام به برگزاری بازی در کشور ثالث، نیاز به شرایط اضطراری در کشور میزبان دارد و شامل ایران نمی‌شود. ایران، شرایط آرامی دارد.

*بچیروویچ، مربی با دانش و با تجربه‌ای است. برای تقویت کادر فنی، گزینه‌های مختلفی مد نظر داشتیم ولی بچیروویچ به دلیل حضور در ایران و لیگ چین، شناخت خوبی از بازیکنان ایران و چین دارد. تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی 2023، دو بازی مهم با چین پیش‌رو دارد و نیاز است که از دانش این مربی استفاده کنیم.

*حدادی در لیگ چین حضور دارد و شرایط قرنطینه این کشور، بسیار سخت است. مذاکراتی با تیم او داشته‌ایم و امیدواریم حدادی را نزدیک به جام جهانی در اختیار داشته باشیم.

*تعداد تیم‌ها در فصل گذشته، زیاد و انجام مسابقات در 2 گروه، کیفیت لیگ را پایین آورده بود. لیگ جدید با 12 تیم برگزار می‌شود که نتایج بازی‌ها به هم نزدیک است. لیگ برتر به دلیل برگزاری اردو و بازی‌های تیم ملی تا 30 آبان، تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *