کمیسیون "انتخابات افغانستان" از چاپ ۹ میلیون برگه رای در خارج از کشور خبر داد

20:06 - 03 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۰۲۷
کمیسیون انتخابات با نادیده گرفتن هشدار احزاب سیاسی افغانستان اعلام کرد که روند چاپ ۹ میلیون برگه رای دهی برای انتخابات پارلمانی این کشور تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، احزاب سیاسی افغانستان به کمیسیون انتخابات هشدار داده بودند تا زمانی که خواسته‌های آنها پذیرفته نشده است از چاب برگه‌های انتخاباتی خودداری کند.

اما کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که 9 میلیون برگه رای دهی برای انتخابات پارلمانی افغانستان تا یک ماه آینده در خارج از این کشور به چاپ خواهد رسید.

«سیدحفیظ الله هاشمی» سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان به «رادیوآشنا» گفت: نهادهای حمایت کننده از روند انتخابات تا یک ماه آینده 9 میلیون برگه رای دهی را چاپ کرده و به افغانستان منتقل خواهند کرد.

وی افزود: در 34 ولایت افغانستان حدود 9 میلیون نفر در روند ثبت نام رای دهندگان شرکت کردند و برگه‌های رای دهی نیز مطابق آمار ثبت نام کنندگان به چاپ خواهد رسید.

هاشمی اظهارداشت: اعضای کمیسیون انتخابات طرح نهایی برگه‌های رای دهی را به کشورهای کمک کننده ارائه کردند و این کشورها نیز پس از چاپ برگه‌ها را به افغانستان منتقل خواهند کرد.

اخیرا احزاب سیاسی افغانستان در نشست مشترکی از کمیسیون انتخابات خواسته بودند تا از چاپ برگه‌های رای خودداری کند زیرا در صورت برآورده نشدن خواسته‌های آنها انتخاباتی برگزار نخواهد شد.

احزاب سیاسی افغانستان خواستار تغییر نظام رای واحد و استفاده از فناوری بیومتریک در روند انتخابات هستند اما کمیسیون انتخابات و دولت افغانستان زمان باقی مانده را برای اصلاحات انتخاباتی کافی نمی‌دانند.

از سوی دیگر، شماری از کارشناسان که چاپ برگه‌های رای دهی توسط کشورهای غربی زمینه مداخله آنها در روند انتخابات پارلمانی این کشور را فراهم خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *