نقش اصلی آمریکا در محاصره ۱۱ ساله غزه؛ بیماران در غزه دیگر امکان مداوا را ندارند

21:40 - 31 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۴۴۱
میدل ایست مانیتور نوشت دخالت در امور سیاسی فلسطین به اندازه حمایت نظامی ارتش آمریکا از رژیم صهیونیستی و ایجاد اختلال در کمک‌های نسبتا محدود به فلسطینی‌ها به یک اندازه مضر است.
به گزارش گروه بین الملل ؛ پایگاه میدل ایست مانیتور در گزارشی نوشت: خبر‌های یکشنبه ۱۲ آگوست از غزه تکان دهنده بود؛ وزارت بهداشت اعلام کرد که دیگر امکان درمان بیماران مبتلا به سرطان در نوار غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

رئیس بیمارستان عبدالعزیز الرنتیسی مخصوص کودکان گفت: «بیماران مبتلا به سرطان کولون، ریه و لنفوم در حال حاضر امکان ادامه درمان ندارند.»

مسئول نهایی محاصره ۱۱ ساله غزه، رژیم صهیونیستی است که با حمایت مستقیم آمریکا سه جنگ عمده علیه غزه را با هدف نابودی بیشتر زیرساخت‌های این منطقه کوچک آغاز کرد؛ و اکنون محاصره‌ای که شهروندان عادی غزه را که به نیاز‌های اساسی مانند آب شرب و برق دسترسی ندارند، مجازات می‌کند.
 
 
آمریکا در محاصره 11 ساله غزه توسط رژیم صهیونیستی نقش اصلی را دارد

در حال حاضر دیگر امکان شیمی درمانی نیز در غزه وجود ندارد.

اما جنگ علیه فلسطینیان از ابتدا پروژه‌ای مشترک بود. آمریکا سال‌هاست که در کنار رژیم صهیونیستی برای نابودی غزه ایستاده است.

واشنگتن از هر آن چه که در توان داشت برای منزوی ساختن منطقه دچار فقر غزه استفاده کرد. کاخ سفید به حزب فتح محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین درباره مصالحه با رقیبش حماس هشدار داد. این امر موجب تداوم جنگ رژیم صهیونیستی و محاصره غزه شد. این کشور با انجام هرگونه حمایت سیاسی از اقدامات تل آویو و جنایات جنگی در نوار غزه و سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین همواره از اسرائیل پشتیبانی کرده است.

سال‌ها است که آمریکا به عنوان کارگزار صلح عمل می‌کند. اگرچه اقدامات آمریکا تاثیری در زندگی فلسطینی‌ها نداشت، اما این توهم در ذهن متحدان آمریکا شکل گرفت که دولت آمریکا برای پایان بخشیدن به این ماجرا قدرت دارد و ایستادگی کرده است و در فاصله‌ای برابر از هر دو طرف قرار گرفته برای صلحی عادلانه تلاش می‌کند. ورود ترامپ به کاخ سفید نقطه پایانی بر این معما گذاشت.

دولت جدید آمریکا با انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی نقض قوانین بین المللی را به جان خرید و اقدامات متعددی برای تحریم و مجازات مالی کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی که کمک، حمایت سیاسی و مالی به فلسطین را ارائه می‌دادند، انجام داد. طی چند ماه نیز از یونسکو سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد و شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد و کمک‌های خود به آنروا، آژانس امدادرسانی و ایجاد اشتغال برای آوارگان فلسطینی را کاهش داد.
 
 
آمریکا در محاصره 11 ساله غزه توسط رژیم صهیونیستی نقش اصلی را دارد

حمله به نهاد‌های مختلف سازمان ملل و کشورهای دیگر توسط نیکی هیلی سفیر این کشور در سازمان ملل هدایت می‌شد و وی نقش مهمی در گفتمان جدید ضد فلسطینی ایفا کرد.

اما او تنها نبود. در مقاله‌ای برای سی ان ان، نیکی هیلی به همراه دیوید فریدمن سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی، جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و جیسون گرین بالت نماینده ویژه مذاکرات بین المللی ترامپ دیدگاهی آمریکایی را مطرح کردند که روایت‎گر نگاه صهیونیستی بود.

آن‌ها همه انتقادات را متوجه فلسطینیان کردند و از همه اشتباهات رژیم صهیونیستی چشم پوشی کردند.

آن‌ها اعلام کردند که اقدامات حماس موجب واکنش رژیم صهیونیستی می‌شود. حماس درگیری‌ها را شروع می‌کند و با شکست آنان، مردم غزه عذاب می‌کشند.

هیلی در ۲۳ جولای یک روز پس از انتشار این مقاله اعراب را متهم به شکست فلسطین و فلسطینیان کرد. وی در سخنرانی ۸ دقیقه‌ای در سازمان ملل مانند یک فعال فلسطینی حامی حقوق مردم از رنج و عذاب وارده بر مردم این کشور سخن گفت. وی گفت: «همه کشور‌ها با فلسطین اعلام همبستگی می‌کنند. حرف باد هواست. هیچ کشور عربی جز در سخنان خود نسبت به فلسطین سخاوتمند نیست.» او گلایه کرد: «اما تمام حرف‌هایی که در اینجا یعنی نیویورک گفته می‌شود برای کودکان فلسطینی غذا، لباس و آموزش نمی‌شود. همه آن چه که آن‌ها انجام می‌دهند تحریک جامعه بین المللی است.»

در حالی که انتظار می‌رود -و در حقیقت نیاز است- اعراب با همبستگی در کنار برادران فلسطینی خود بایستند، آنان مردم فلسطین را تنها به دلیل حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی محکوم می‌کنند.

از سال ۱۹۹۹ که آمریکا یادداشت تفاهم ۱۰ ساله‌ای را با رژیم صهیونیستی امضا کرد، از این رژیم حمایت کرده است. با توجه به این تفاهم نامه حمایت از رژیم اشغالگر نیازمند تصویب مجلس سنا نیست.

اوباما با تمدید تعهد ۱۰ ساله آمریکا به رژیم صهیونیستی برای تامین بودجه این رژیم که در سال ۲۰۱۸-۱۹ به پایان می‌رسید، بیش از هر رئیس جمهور دیگر تاریخ آمریکا به این رژیم خدمت کرد.
 
 
آمریکا در محاصره 11 ساله غزه توسط رژیم صهیونیستی نقش اصلی را دارد

به گزارش گروه تحقیقات کنگره آمریکا از آوریل ۲۰۱۸ اسرائیل بزرگترین دریافت کننده کمک‌های خارجی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم است. تا امروز آمریکا به رژیم صهیونیستی ۱۳۴.۷ میلیارد دلار کمک کرده است.

بیشتر این کمک‌های نظامی برای مبارزه با فلسطینی‌ها و همسایگان عرب و حمایت از اشغال نظامی فلسطین و تقویت محاصره غزه توسط رژیم اشغال گر است.

دخالت در امور سیاسی فلسطین به اندازه حمایت نظامی ارتش آمریکا از رژیم صهیونیستی و ایجاد اختلال در کمک‌های نسبتا محدود به فلسطینی‌ها به یک اندازه مضر است. با توجه به پر رنگ شدن موضع گیری‌های اخیر ضد فلسطینی و حمایتی از رژیم صهیونیستی، همدردی دروغین با غزه و فلسطینی‌ها قابل باور نیست.
 
آمریکا در محاصره 11 ساله غزه توسط رژیم صهیونیستی نقش اصلی را دارد

تنها چند هفته پیش از انتقادات هیلی به کشور‌های عربی، وی درباره رویکرد خیرخواهانه رژیم صهیونیستی در مقابل آن چه وی خشونت فلسطینی‌ها می‌نامید برای جامعه جهانی سخنرانی کرد.
 
وی گفت: «هیچ کشوری در این جا با محدودیتی بیش از آن چه که اسرائیل عمل می‌کند، رفتار نخواهد کرد.» هیلی این سخنان را در روز ۱۵ ماه می، در اعتراض به قیام بسیاری از سفیران کشور‌های مختلف در سازمان ملل در ادای احترام به ۶۰ فلسطینی کشته شده در اعتراضات مسالمت آمیز در نوار غزه، گفت.

حملات عجیب و غریب هیلی به سایر کشور‌ها در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا خود باعث تقویت رژیم صهیونیستی برای زندانی کردن فلسطینیان و محاصزره غیرقانونی طولانی مدت نوار غزه شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *