لزوم توجه ویژه به سازگاری با کم آبی/ نیاز به برنامه‌ریزی‌ تاثیرگذار در موضوع سیلاب

11:45 - 20 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۴۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر نیرو با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های جامع و تاثیرگذار در موضوع سیلاب و مهندسی گفت: در موضوع سیلاب و زمینه‌های دیگر که با آب مرتبط است، وزارت نیرو نقش کلیدی و هماهنگ کننده با دستگاه‌های مختلف را دارد که باید این هماهنگی به شکل منظم و متداول انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رضا اردکانیان در ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب، با اشاره به اینکه موضوع سیلاب یکی از برنامه‌های مورد اهمیت وزارت نیرو است، گفت: چنین همایش‌هایی نشان از اهمیت موضوع سیلاب در شرایط کنونی کشور دارد و باید برنامه‌ریزی‌های جامع و تاثیرگذار در این باره گرفته شود.

وی افزود: در موضوع سیلاب و در زمینه‌های دیگر که با آب مرتبط است، وزارت نیرو نقش کلیدی و هماهنگ کننده با دستگاه‌های مختلف را دارد که باید این هماهنگی به شکل منظم و متداول انجام گیرد.

اردکانیان با اشاره به نقش سازمان هواشناسی و ارائه آمار و اطلاعات پایه این سازمان در آب و هوا گفت: این آمار نقش تعیین‌کننده‌ای در مدیریت آب کشور و مدیریت سیلاب خواهد داشت.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما یکی از خشک‌ترین سال‌ها را نسبت به ادوار گذشته تجربه خواهد کرد گفت: موضوع سازگاری با کم آبی می‌تواند ما را از این وضعیت فعلی دور کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو موضوع سازگاری با کم آبی است، خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال گذشته هیات وزیران نسبت به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی اقدام کرد که در این کارگروه ۴ وزیر، ۲ معاون رئیس جمهوری، کمیته‌های استانداری و عضویت تعدادی از مدیران سازمان‌های مربوطه حضور دارند.

اردکانیان با بیان اینکه بحث و گفتمان اصلی ما در این دوره همین موضوع سازگاری با کم آبی است اظهار کرد: اگر چه این گفتمان با یک دهه تاخیرشکل گرفته، اما می‌طلبد هر چه سریعتر همگی به سازگاری با کم آبی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وزیر نیرو  گفت: موضوع سازگاری با کم آبی به رسمیت شناختن ماهیت چند انضباطه آب در سطح کشور است و وزارت نیرو با همکاری سازمان‌های مرتبط در دولت تصویب نامه‌ای را برای اجرای این طرح در هیات وزیران تدارک دید که اساس و پایه آن همین ماهیت چند انضباطه آب است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه جمعیت و شهر نشینی و تغییر اقلیم باعث شده که پرداختن به مدیریت مصرف به عنوان پیش زمینه مدیریت تقاضا امری ضروری را شکل دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *