رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آتش سوزی تالاب انزلی مهار شد

21:51 - 11 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۷۵۳۶
آتش سوزی تالاب انزلی در منطقه چراغ پشتان این شهرستان با کمک ۳ بالگرد آبپاش و دستگاههای خدمات رسان آتش نشانی نیمه مهار شد.

خبرگزاری میزان_ امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در خصوص آخرین وضعیت حریق در تالاب انزلی گفت: آتش تقریبا مهار شده اما عملیات اطفاء در نقاطی که دود مشاهده می شود ادامه خواهد داشت.

امیر مرادی اضافه کرد: عملیات اطفاء از زمین با ایجاد آتش بر و از طریق هوا توسط ۲ بالگرد سپاه اعزامی از مدیریت بحران کشور و یک بالگرد هلال احمر استان مجهز به سبد آبپاش مدیریت بحران گیلان انجام شده است.

وی ادامه داد : در عملیات هوایی هریک از خلبانان این سه بالگرد با ۱۰ مورد آبگیری توانستند عملیات اطفا حریق را در مناطق دور از دسترس انجام دهند.

وی گفت: در صورت لزوم عملیات اطفاء هوایی صبح شنبه توسط بالگردهای آبپاش ادامه می یابد و خط آتش بر جدیدی ایجاد خواهد شد تا آتش در اسرع وقت مهار شود.

مرادی اضافه کرد : برای مهار این آتش سازمان های آتش نشانی شهرداری انزلی، بنادر و دریانوردی گیلان و منطقه آزاد انزلی تیم مجهزی از منابع طبیعی و محیط زیست، نیروهای سپاه و بسیج و هلال احمر شهرستان در منطقه حضور داشتند.

وی از تلاش های صورت گرفته برای بازگشایی مسیر دسترسی به محل آتش سوزی تقدیر کرد و گفت : این تلاشها موجب شد آتش نشانان بتوانند شعله های آتش را پیش از رسیدن بالگردهای آبپاش مهار کنند و بالگردها نیز مناطق دور از دسترس را آبپاشی کنند.

مرادی اضافه کرد: نیروهای محیط زیست در منطقه حضور خواهند داشت تا مناطقی که دود بلند می شود را با استفاده از کوله پشتی های مجهز خاموش کنند.    

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *