رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توفیق: جام جهانی نقطه عطفی برای بسکتبال هر کشور است/ می‌توانیم در تهران استرالیا را ببریم

8:45 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۳۹۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس بسکتبال ایران گفت: امیدوارم با حمایت مردم و مسئولان‌ نتایج فصل قبل تیم پالایش نفت آبادان در لیگ برتر را جبران کنیم.

علی توفیق در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست سنگین تیم ملی بسکتبال ایران مقابل استرالیا در ادامه دیدارهای پنجره چهارم انتخابی جام جهانی 2023، اظهار داشت: به بازیکنان و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم. در این بازی سنگین مقابل استرالیا بازیکنان ارزشمندی مانند حدادی، کاظمی و یخچالی را در اختیار نداشتیم و همین باعث شده بود که فشار مضاعفی به دیگر بازیکنان باتجربه مانند مشایخی و جمشیدی وارد شود. به نظرم غیبت این ۳ بازیکن بزرگ مقابل استرالیا کاملا مشهود بود و باید تاکید کنم در نهایت بازیکنان تعیین کننده عملکرد و نتیجه یک تیم هستند.

*پرتاب‌های ۳ امتیازی استرالیا خیلی ایران را اذیت کرد

این کارشناس بسکتبال افزود: به نظرم تا کوارتر سوم تیم ایران نمایش قابل قبولی مقابل استرالیا داشت، اما متاسفانه کم تجربگی تیم ایران از یک سو و حرفه‌ای‌گری بازیکنان استرالیا از طرف دیگر باعث شد تا در کوارتر چهارم کاملا بازی از دست‌مان خارج شود. نتیجه ۳۰ بر ۸ در کوارتر پایانی به هیچ عنوان‌ قابل توجیه نیست و همین نتیجه نشان می‌دهد در ۱۰ دقیقه پایانی هم در دفاع و هم در حمله ضعیف بودیم. همچنین‌ نباید از قدرت شوت‌زنی بازیکنان استرالیا گذشت چرا که با پرتاب‌های ۳ امتیازی واقعا ایران را اذیت کردند.

توفیق در پاسخ با این سوال که آیا باید جام جهانی را فدای تغییر نسل و جوانگرایی کنیم، خاطرنشان کرد: قطعا صعود به جام جهانی نقطه عطفی برای بسکتبال هر کشور محسوب می‌شود، زیرا با حضور در این رویداد بسکتبال ملی ایران و بازیکنانی که داریم به جهان بسکتبال معرفی می‌شوند. ایران همچنان جزو قدرت‌های بسکتبال آسیاست و به نظرم اگر با تمام قوا در تهران مقابل این استرالیا بازی کنیم، پیروزی دور از دسترس نیست. چین هم تیمی نیست که بتواند برای بسکتبال ایران مشکلی ایجاد کند، اما باید با تلاش و دقت ۲ پیروزی در خانه کسب کنیم و به راهی جام جهانی شویم.

*برنامه‌ای برای جذب بازیکن خارجی نداریم

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان درخصوص خریدهای جدید و هدف‌گذاری این باشگاه در لیگ برتر، گفت: باتوجه با فراز و نشیب و عملکردی که نفت آبادان در فصل گذشته داشت، امسال بودجه آنچنانی در اختیارمان نبود و سعی کردیم بازیکنانی جذب کنیم که همفکر باشند و کنار هم هارمونی خوبی داشته باشند. در این فصل تعداد بازیکنان بومی خوزستان را به ۸ نفر افزایش دادیم و از این تعداد ۴ نفر اهل آبادان هستند. امیدوارم با حمایت مردم و مسئولان‌ نتایج فصل قبل را جبران کنیم. همچنین خرید بازیکن خارجی هم در برنامه‌مان نیست و برای من بازیکن ایرانی در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *