آشی‌بارای خودی‌ها زیر پای تیم ملی کاراته/ آقای قابل اعتماد هنوز شایسته ستایش است

11:49 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۰۶۵۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
هروی آقای قابل اعتماد کاراته است و خانواده این رشته از اعتماد به او هیچ‌گاه پشیمان نشدند.

خبرگزاری میزان – کاراته ایران در سال‌های اخیر آن قدر با سیدشهرام هروی افتخار آفرینی کرده که دیگر منعکس کردن اخبار موفقیت‌های تیم ملی تحت هدایت این مربی تکراری شده است. این مربی با دانش که هرچه افتخار اعم از قهرمانی جهان، طلا المپیک، قهرمانی آسیا و … بود را با تیم ملی به دست آورد، پس از تغییر نسل و احترام گذاشتن به نتایج رقابت‌های انتخابی، در بازی‌های کشورهای اسلامی نتایجی کمتر از حد توقع را کسب کرد اما آیا همین یک مسابقه معیار سنجش نتایج چندین سال زحمات هروی است؟

آقای قابل اعتماد کاراته در بدترین شرایط هم یک فینالیست داشت اما گویا عده‌ای سر خود را همچون کبک زیر برف کرده و منتظر این اتفاق بودند تا به جای نقد سازنده سراغ انتقام جویی بروند.

طبق ادعای برخی‌ها، قهرمانی‌های سریالی در رقابت‌های جهانی ملاک سنجش موفقیت یک تیم نیست اما کسب یک نقره در بازی‌های نه چندان مهم کشورهای اسلامی معیار ضعف یک مربی است.

این تحلیل بیشتر شبیه به یک شوخی است و هرکسی که در اتمسفر ورزش تنفس کند به خوبی می‌داند اینگونه صحبت‌ها بیشتر شبیه به تسویه حساب شخصی است.

در اینکه توقع از تیم هروی در بازی‌های کشورهای اسلامی بیش از کسب یک مدال نقره بود تردیدی وجود ندارد اما چرا باید از تیمی که ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، بهمن عسگری و حتی صالح اباذری را در اختیار نداشته و با ترکیبی جوان عازم قونیه شده انتظار شاهکار داشته باشیم؟

همین قدرت ریسک‌پذیری و تغییر نسل به اندازه کافی جای حمایت دارد. اگر هروی به نتایج انتخابی احترام نمی‌گذاشت عده‌ای به او می‌تاختند و حالا که این کار را انجام داده دیگر دلیل این همه بهانه‌گیری چیست؟

چه کسی از آخرین رویداد بین‌المللی که کاراته پیش از بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کرده بود خبر دارد؟ کاراته‌کاهای ایران به قدری از تاتامی بین‌المللی فاصله گرفته بودند که دل دوست‌داران این رشته برای تماشای مسابقات ملی‌پوشان تنگ شده بود، حالا اینکه خودی‌ها به فکر تفرقه انداختن هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند بحث جداگانه‌ای را می‌طلبد.

کاراته ایران رقابت‌های کاراته وان آذربایجان (11 شهریور)، رقابت‌های سری آ (1 مهر) و قهرمانی آسیا ازبکستان را (اواخر آذر) در پیش دارد و بهتر است فضا تلطیف شود تا سیدشهرام هروی بتواند تیم خود را در آرامش تمرین داده و به رقابت‌های مهم پیش رو اعزام کند.

هروی آقای قابل اعتماد کاراته است و خانواده این رشته از اعتماد به او هیچ‌گاه پشیمان نشدند پس بهتر است افرادی که بنا به دلایل غیر فنی کیلومترها از وطن دور مانده‌اند در خصوص خودشان اظهار نظر کنند و برای دیده شدن دست به هرکاری نزنند چون حنای آنها برای خانواده کاراته دیگر رنگی ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *