تولید کراس اوور کره ای در ایران/ برنامه تولید 10 هزار دستگاه خودرو در فاز اول

12:56 - 31 تير 1397
کد خبر: ۴۳۸۱۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نماینده رسمی سانگ یانگ کره ای از تولید پرفروش ترین خودروی این شرکت در ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد ، سانگ یانگ تیوولی نزدیک به سه سال پیش پا به عنوان یکی از داغ ترین و تازه ترین محصولات برند سانگ یانگ پا به بازار ایران گذاشت و توانست با همه ویژگی های مثبت خود در کنار قیمتی بسیار رقابتی بازار کراس اوورهای مینی ایران را در دست خود بگیرد.

 

علی عزیزی، مدیرعامل نماینده رسمی سانگ یانگ کره جنوبی در ایران گفت: این شرکت در این سال ها در زمینه گسترش فعالیت های خود چند زیرمجموعه دیگر از جمله شرکت فنی مهندسی در حوزه خدمات، شرکت متولی تولید اتوبوس های شهری و بین شهری و ... را نیز به گردانه فعالیت های خود افزود. با این وجود این شرکت همواره بر تولید خودرو در داخل کشور متمرکز بوده و این مهم را چشم انداز خود قرار داده بود.»

 
وی ادامه داد: «با مد نظر قرار دادن همه وقایع منفی مربوط به واردات خودرو از بسته شدن ناگهانی سایت ثبت سفارش خودرو و افزایش شدید تعرفه واردات خودروها، حذف ضمانت بانکی از ترخیص خودرو، اختلاف نظر بر سر برنامه بودجه و الزام خرید ارز از سیستم نیما تا ممنوعیت ناگهانی ثبت سفارش واردات، در حقیقت نزدیک به یک سال است که واردات خودرو با ممنوعیت مواجه شده است و این مهم ضربه سنگینی به شرکت های خصوصی وارد کننده خودرو وارد کرده است که در حقیقت منجی وضعیت اقتصاد کشور و لایق حمایت هستند.»
 
 
جزئیات تولید تیوولی
 
در همین زمینه جواد آدینه در رابطه با مقوله تولید خودرو تاکید کرد: در همین راستا بود که در سال 91 با خرید کارخانه و تجهیزات مورد نیاز و آماده سازی خط تولید کوراندو عملا دست در تولید بردیم که با وضع دور اول تحریم ها، این موضع منتفی شد.
 
او ادامه داد: «با این حال مقوله تولید و مذاکرات هرگز با خودروساز کره ای متوقف نشد. از این رو سال گذشته قراردادی 7 ساله با این خودروساز مطرح کره ای منعقد شد که در راستای آن رامک خودرو 3 محصول برتر این شرکت را در ایران تولید خواهد کرد که اولین خودرو تیوولی خواهد بود.»
 
آدینه ادامه داد: «مجموعه ای 90 هزار متری مجهز به 20 هزار متر سوله به همراه تجهیزات کامل تولید در سال 1391 در قزوین برپا شد که تولید بخش تجاری با تولید اتوبوس های شهری و بین شهری در آن انجام می شد. پس از تاسیس نورا موتور پارس فضای 17 هکتاری مجهز به 16 هزار متر سوله با تجهیزات کامل تولید تدارک دیده شد که تا پایان مهرماه آماده فعالیت خواهد بود.  این خط در ماه های آذر و دی تولید آزمایشی تیوولی را آغاز خواهد کرد و این محصول از اسفندماه همین امسال به بازار عرضه خواهد شد.»
 
او افزود: « در حال حاضر تعداد نیرو انسانی مشغول در بخش خودرو بین 400 تا 450 نفر است که با راه اندازی خط تولید تیوولی این تعداد به هزار نفر نیرو کار مستقیم افزایش خواهد یافت. برآورد می شود که فرایند تولید تیوولی به شکل غیر مستقیم برای 3 هزار نفر اشتغالزایی کند.»
 
آدینه در رابطه با ظرفیت تولید سالانه خط تولید گفت: «ظرفیت تولید در حدود 30 هزار دستگاه در سال برآورد شده است که در سال های اول و دوم تولید 10 هزار دستگاه با میزان داخلی سازی 20 درصد پیش بینی کرده ایم. در این دوسال بخش رنگ را در ظرفیت خالی خودروسازی های دیگر کشور در خارج از مجموعه به انجام می رسانیم اما از سال سوم به بعد خط رنگ و خط بنده خود را در شهرک صنعتی کاوه راه اندازی خواهیم کرد.»
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *