رشد اسلام‌هراسی و فشار علیه مسلمانان در جامعه انگلیس

13:27 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۴۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مسلمانان انگلیس طی سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای هدف اقدامات ناشی از نفرت و اسلام‌‌هراسی بوده‌اند.

خبرگزاری میزان – اقدام علیه مسلمانان و اسلام هراسی در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی در کشورهای اروپایی افزایش یافته است.

این روند در کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس در مقایسه با کشورهای دیگر محسوس‌تر بوده است.

به گزارش «آناتولی»، در کشوری مانند انگلیس بر اساس یک نظرسنجی، از هر 10 مسلمان انگلیسی، هفت نفر انواع اسلام هراسی را در محل کار تجربه کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان داد که حدود 69 درصد از مسلمانانی که در حال حاضر در انگلیس مشغول به کار هستند، در طول فعالیت‌های کاری خود با نوعی رفتار اسلام هراسانه مواجه بودند.

اینها شامل تعامل با مشتریان و سایر افراد (44 درصد)، در طول رویدادهای اجتماعی مرتبط با کار (42 درصد) و هنگام ترفیع (40 درصد) بوده است.

این نظرسنجی در مجموع با هزار و 503 مسلمان انگلیسی بین 22 آوریل تا 10 می مصاحبه کرده تا داده‌هایی جمع‌آوری شود که بیانگر دیدگاه مسلمانان انگلیس از نظر سن، جنسیت، قومیت و منطقه باشد.

مسلمانان سیاهپوست در مقایسه با سایر مسلمانان سطوح بالاتری از اسلام‌ هراسی را تجربه کرده‌اند.

در حالی که 37 درصد از کل مسلمانان موارد تبعیض در مرحله استخدام را گزارش کردند، این رقم برای مسلمانان سیاهپوست به 58 درصد افزایش یافت.

جامعه مسلمان در انگلیس نیز بار سنگین بحران هزینه‌های زندگی را احساس کرده است، به طوری که 54 درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند که تامین هزینه‌های اولیه خانوار (قبوض آب، گاز و برق، غذا و سوخت) چالشی بزرگتر از پنج سال پیش است.

بر اساس یک گزارش درباره اسلام هراسی، مسلمانان انگلیس به عنوان یکی جوامع در سراسر این کشور طبقه‌بندی شده‌اند که هدف بیشترین تبعیض قرار دارند.

تجزیه و تحلیل دانشگاه «بیرمنگام» و شرکت تجزیه و تحلیل داده «یوگاو» نشان داد که عموم مردم انگلیس دیدگاه‌های تبعیض آمیز و منفی در مورد اسلام دارند و تعصب نسبت به اسلام و مسلمانان در این کشور برجسته‌تر است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *