رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"سیک‌های افغانستان" بدنبال مهاجرت به هند هستند

22:34 - 12 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۱۴۱
بعد از حمله انتحاری روز یکشنبه در ننگرهار، جامعه در حال کاهش سیکهای افغانستان به دنبال ترک این کشور و زندگی در هندوستان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، بعد از حمله انتحاری روز یکشنبه در ننگرهار، جامعه در حال کاهش سیکهای افغانستان به دنبال ترک این کشور و زندگی در هندوستان هستند.

رویترز نوشت: روز یکشنبه در اثر انفجار در جلال آباد تنها کاندیدای اقلیت سیک‌های افغانستان برای نمایندگی مجلس و یکی دیگر از اعضای برجسته این اقلیت کشته شدند.

«تجویر سینگ» 35 ساله که در حمله انتحاری دیروز عمویش را از دست داده، در این رابطه گفت: ما به دنبال خروج از افغانستان هستیم.

وی افزود: ما خود را افغانستانی می‌دانیم و دولت این اقلیت را به رسمیت شناخته است، اما به این دلیل که مسلمان نیستم از سوی داعش هر روز مورد حمله قرار می‌گیریم.

سینگ خاطر نشان کرد: جامعه سیک‌ها در حال حاضر 300 خانواده در افغانستان دارد که تنها دو مکان برای انجام اعمال مذهبی خود یکی در کابل و یکی در جلال آباد در اختیار دارد.

سفیر هندوستان در افغانستان نیز گفت: سیکهای افغان بدون محدودیت می‌توانند به هندوستان مهاجرت کرده و در آنجا زندگی کنند.

بنابر این گزارش، اما بسیاری از سیکهای افغانستان اعلام کردند که به رغم این گونه انفجارها حاضر به ترک افغانستان نیستند، چون آنها خود را افغان می‌دانند و این کشور را سرزمین خود قلمداد می‌کنند.

نخست وزیر هند نیز این حملات را محکوم کرده و آنرا حمله به جامعه چند فرهنگی افغانستان دانسته است.

به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، هند سرمایه‌گذاری زیادی در بخشهای مختلف در افغانستان انجام داده است، اما با وخیم شدن اوضاع این کشور بسیاری از شرکتهای هندی تمایل دارند از این کشور خارج شوند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *