برمک: شرایط نابه هنجاری بر فوتبال ملی ما حاکم است/ قطع همکاری با اسکوچیچ به سود ماست

0:15 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۰۷۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نباید به بیراهه رفته و افکار عمومی را گمراه کنیم، باید بدانیم شرایط نابه هنجاری بر فوتبال ملی ما حاکم است.

کوروش برمک در گفت‌وگو با میزان، درباره ضعف‌های فدراسیون فوتبال در برنامه‌ریزی و آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: بازی با الجزایر یک دورهمی خوب برای آقایان بود، تیم ملی قطر در اسپانیا به سر می‌برد و ما برای برپایی اردوی آمادگی جام جهانی به این کشور سفر کردیم!

وی ادامه داد: در فیفا دی بعدی هم با برگزاری یک دورهمی دیگر پا به رقابت‌های جام جهانی خواهد گذاشت. پس از آن انتظار خواهیم داشت که آمریکا، انگلیس و ولز را شکست دهیم و به مرحله بعد صعود کنیم، سپس در مراحل حذفی به همین منوال پیش‌روی کرده، به فینال برسیم و قهرمان جام جهانی شویم! همین تفکر در تیم‌های رده پایه هم وجود دارد، تیم ملی امید یک دورهمی ۱۰ روزه در عراق داشت و نتایج فوق العاده ضعیفی به دست آورد و جالب است که می‌بینیم از این وضعیت تعریف و تمجید هم به عمل می آید و برخی بر این باورند که بهترین بازی ها را انجام دادیم و نتایج بسیار خوبی گرفتیم!

*فوتبال ایران بسیار ثروتمند است

برمک تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود در فوتبال ما پول نیست حرفی بسیار اشتباه و بد است، ما می‌دانیم که فوتبال ایران بسیار ثروتمند است و پول‌های زیادی در آن وجود دارد و نباید مردم را گمراه کرد. در فوتبال ما به قدری پول هست که ۱۶ تیم لیگ برتری هر سال رقمی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند که همگی زیر نظر دولت است. باشگاه‌ها می‌توانند ۱۰ درصد از این رقم را به فدراسیون فوتبال قرض دهند و فدراسیون هم از محل درآمدهای تبلیغات محیطی و هزینه ورودی مسابقات این بدهی را پس بدهد.

کارشناس فوتبال ایران درباره نقش اسپانسرها بر بهبود تدارکات تیم ملی عنوان کرد: نکته بسیار مهمی که در خصوص اسپانسرهای تیم ملی وجود دارد این است که آنها صرفاً پول لباس، توپ، کاور، کُنز و… تیم ملی را تامین نمی‌کنند بلکه باید برای شروع یک تورنمنت هزینه حداقل ۳،۴ بازی مناسب تدارکاتی را تقبل کنند و این قانونی است که مردم باید به طور شفاف از آن اطلاع داشته باشند. این دیدارهای تدارکاتی باید مناسب تیم ملی باشند نه اینکه با عمان، پاکستان و افغانستان بازی کنیم. متاسفانه برنامه ریزی فوتبال ما در آینده به این جایگاه خواهد رسید و دیدارهای دوستانه ما به سمت تقابل با تیم های درجه ۳ و در حال توسعه پیش خواهد رفت.

*امیدوارم روزی این دورهمی‌ها در فوتبال ما تمام شود

برمک در رابطه با کم کاری و بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال در این مسیر تصریح کرد: اتفاقات بسیار زیادی در فدراسیون فوتبال افتاده و ما هنوز رئیس فدراسیون را نمی‌شناسیم و انتخاب او به شهریور ماه موکول شده است، در آن مقطع هم شاید اتفاقات دیگری بیفتد و انتخاب رییس به پس از جام جهانی موکول شود و باز هم بعد از جام جهانی مشخص نیست چه افرادی برای تصدی این سمت مطرح شوند. وقتی قرعه کشی جام جهانی انجام می‌شود، روسای فدراسیون‌ها، دبیرکل‌ها، سرمربیان و اسپانسرها در آنجا حضور دارند، نه برای اینکه با کت و شلوار عکس یادگاری بگیرند بلکه به محض مشخص شدن تیم‌های همگروه وارد مذاکره شده و بازی های تدارکاتی هم سطح با رقبای خود هماهنگ کرده و تقویم بازی‌های دوستانه را مشخص سازند.

وی افزود: مسئولان فدراسیون فوتبال از این نکته غافل بودند و پس از برگشت به ایران شروع به مکاتبه با کشوری مثل کانادا کردند که آنها هم طاقچه بالا گذاشتند و بازی را در آستانه برگزاری کنسل کردند. نباید به بیراهه رفته و افکار عمومی را گمراه کنیم، باید بدانیم شرایط نابه هنجاری بر فوتبال ملی ما حاکم است. امیدوارم روزی این دورهمی‌ها تمام شده و شاهد ارتباطات قوی با کشورهای صاحب سبک فوتبال جهان باشیم نه اینکه با الجزایر، افغانستان، پاکستان، بحرین، قطر، عمان و… مذاکره کنیم.

*اسکوچیچ فقط نشستن روی نیمکت ایران در جام جهانی را می‌خواهد

مهاجم سال‌های گذشته پرسپولیس در خصوص دراگان اسکوچیچ و نقش او در این سناریو یادآور شد: ما به عنوان یک ایرانی وظیفه داریم از سرمربی تیم ملی حمایت کنیم، اما باید قبول کنیم اسکوچیچ در حد رهبری تیم بزرگ ایران نیست و نهایتاً در حد هدایت تیم‌های ملی پایه ما است. او به طور ناگهانی سرمربی تیم ملی شد و نسلی پرستاره که حاصل کار کی‌روش بود را تحویل گرفت و از آن نفع برد. تصور کنید بازیکنانی همچون طارمی و آزمون، در تیم ملی نباشند، آنگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ فلسفه‌ی انتخاب اسکوچیچ مطیع بودن و تبعیت او از تصمیمات فدراسیون فوتبال است و او از لحاظ داشتن خواسته‌ها و پافشاری بر آنها هیچ شباهتی به کارلوس کی‌روش ندارد. مسئولان فدراسیون گزینه‌ای را انتخاب کردند که هر چه بگویند پاسخش «چشم» است. او حتی در انتخاب نفرات تیم ملی هم بدون قید و شرط زیر بار هر تصمیمی می‌رود و در عوض فقط نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی را می‌خواهد.

وی ادامه داد: حضور اسکوچیچ در تیم ملی ایران صرفاً برای جمع کردن رزومه است تا در آینده در کشورهایی چون قطر، بحرین، عمان و… بتواند هدایت تیمی را برعهده بگیرد. اگر همین حالا هم به همکاری با اسکوچیچ پایان دهیم ضرر نخواهیم کرد و اگر با هاشمیان و باقری ادامه دهیم چیزی شبیه به قرار گرفتن مایلی کهن به جای والدیر ویرا را تجربه خواهیم کرد که اتفاقاً باعث رقم خوردن نتایج خوبی شد و آن نسل در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شد. ما می‌توانیم به مربیان ایرانی فرصت دهیم تا حداقل پول بیت‌المال حرام نشود.

*در فوتبال ایران پول به اندازه کافی هست اما نمی‌خواهند درست از آن استفاده کنند

کوروش برمک با اشاره به آینده‌ی فوتبال ملی گفت: تیم ملی در دوره‌ی بعدی انتخابی جام جهانی، کار بسیار سختی را خواهد داشت و حتی شاید برای صعود به جام جهانی هم به مشکل بخورد. آینده‌ی تیم ملی بزرگسالان هم مانند آینده‌ی تیم های پایه مشخص و ناامید کننده است. ما به عنوان کارشناس فوتبال می توانیم انتقادات و راهکارهای خود را بیان کنیم، اما آقایان این مطالب را می‌بینند و کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی امیدوارم این شرایط ختم به خیر شده و شاهد شکوفایی فوتبال ملی باشیم. باز هم تاکید می‌کنم، آقایان نگویند در فوتبال ایران پول نیست، پول به اندازه کافی هست اما شما نمی‌خواهید به درستی از آن استفاده کنید. چرا این همه هزینه برای فوتبال باشگاهی می‌شود؟ مقداری از آن را هم خرج منافع ملی و توجه به رده های مختلف کنید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *