مهره‌سوزی نسل طلایی ایران زیر دست جراحان بی‌هُنر/ تیم ملی از قافله جا مانده است

0:51 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۳۵۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم ملی ایران پس از کش و قوس های فراوان سرانجام به مصاف الجزایر بدون ستاره رفت و با شکستی عجیب نگرانی های زیادی را به اردو وارد کرد.

خبرگزاری میزان – تیم ملی فوتبال ایران در مسیر آماده سازی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر در حالی به مصاف الجزایر رفت که در پایان، این بازی با نمایش ضعیف شاگردان دراگان اسکوچیچ با پیروزی 2 بر یک به سود حریف نه چندان مطرح آفریقایی همراه بود. الجزایر در دیدار مقابل ایران 10 بازیکن اصلی خود را در ترکیب اولیه تیم قرار نداد و انتظار می‌رفت شاگردان اسکوچیچ بتوانند در این دیدار حداقل با نمایش آبرومندانه‌تری به نتیجه لازم برسند، اما این اتفاق رخ نداد تا نگرانی‌ها برای حضوری موفق در جام جهانی قطر افزایش بیش از پیش شود.

حریفان ایران در جام جهانی قطر هر کدام مسیر آماده‌سازی خود را به بهترین شکل دنبال می‌کنند، اما تیم ملی ایران در فرصت 15 روزه فیفادی برای انجام حداقل 4 دیدار دوستانه، بعد از کش و قوس‌های فراوان و لغو دیدار مقابل کانادا، نهایتاً با اتلاف وقت به مصاف الجزایر رفت که در نهایت با اشتباهات متعدد بازی را 2 بر یک به تیم نصفه‌ونیمه حریف واگذار کرد.

این دیدار را می‌توان از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد که در ادامه می‌خوانید:

*اشتباهات متعدد بازیکنان ایران و انتخاب نادرست ترکیب برای مصاف با الجزایر

دراگان اسکوچیچ در این دیدار از امیرعابدزاده برای دروازه تیمش استفاده کرد که این کار با نمایش ضعیف سنگربان جوان تیم ملی ایران همراه شد و بارها با اشتباهاتش دروازه ایران را به خطر انداخت. این تصمیم در حالی گرفته شد که سیدحسین حسینی دروازه بان موفق یک فصل اخیر استقلال که سهم زیادی در موفقیت و قهرمانی تیمش در فصلی که گذشت داشت، روی نیمکت تیم ملی قرار گرفت؛ در حالی‌که می‌توانست در مسیر آماده‌سازی تیم ملی گزینه موثری برای قفس توری ایران یا حداقل حضور برای یک نیمه در ترکیب تیم ملی باشد.

قرار گرفتن نورافکن در کنار مجید حسینی در قلب خط دفاع از دیگر تصمیمات عجیب اسکوچیچ بود که با اشتباهات فراوان، فضای زیادی در اختیار مهاجمان حریف قرار داد و حاصلش دریافت 2 گل بود. با وجود مصدومیت شجاع خلیل‌زاده و محرومیت کنعانی زادگان خط دفاع ایران در این بازی متزلزل نشان داد، اما این اتفاقات نباید در مسیر آماده‌سازی تیم رخ دهد و کادرفنی با علم به این موضوع می‌توانست با استفاده بهتر از نفرات دعوت شده یا دعوت از مدافعان دیگر زوج بهتری را در قلب خط دفاع ایران تشکیل می‌داد.

*ستاره‌های ناآماده پیش از آغاز جام جهانی

تیم ملی ایران چند بازیکن موثر خود از جمله وحید امیری را به دلیل مصدومیت از دست داد و در کنار آن عدم آمادگی چند بازیکن تیم ملی از جمله مهدی ترابی و امید ابراهیمی باعث شد ایران در خلق موقعیت و بازیسازی دچار ضعف جدی باشد. سامان قدوس و کریم انصاری فرد دیگر مصدومان تیم ملی هستند که در زمان اردوی تیم ملی در کنار دیگر بازیکنان حضور نداشتند تا روند آماده‌سازی را طی کنند، همین موضوع باعث می‌شود این نفرات نتوانند به سرعت خود را با دیگر بازیکنان هماهنگ کنند.

*ضعیف‌ترین آماده‌سازی تاریخ

تیم ملی فوتبال ایران در 2 دوره قبلی تحت هدایت کارلوس کی‌روش بازی‌های دوستانه زیادی برگزار کرد که در بیشتر آنها پیروز بود. ایران بعد از صعود به جام جهانی 2018 روسیه، 10 بازی دوستانه برگزار کرد که در یکی از آن مسابقات برابر الجزایر قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. اما در این دوره و زمان 15 روزه فیفادی تیم ملی نتوانست از این فرصت برای آماده سازی بهتر جهت حضور قدرتمند در جام جهانی بهره ببرد. در حال حاضر و طبق تقویم فیفا، ایران از تاریخ 28 تا 5 مهر وارد دومین و آخرین فیفادی قبل از جام جهانی می‌شود و فرصت انجام 2 بازی تدارکاتی را دارد ضمن آنکه تیم ملی ایران می‌تواند یک هفته پیش از شروع رسمی جام جهانی نیز یک بازی دوستانه برگزار کند. حال باید دید فدراسیون 5 ستاره چه برنامه‌ای برای استفاده از این فرصت‌ها دارد و با عنایت به شرایط موجود آیا می‌توان اصلاً امیدی به بهبودی اوضاع داشت یا فقط باید امیدوار بود تا جام جهانی به شکل آبرومندانه‌ای برای ایران به پایان برسد.

گزارش از محمد خواجوند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *