رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چمران: سوابق پرداخت‌های شهروندان در سامانه‌های شهرداری حذف نشده است

10:58 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۲۷۵
رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اطلاعات و سوابق پرداخت مردم در سامانه‌های شهرداری حذف نشده است.

خبرگزاری میزان - مهدی چمران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمله سایبری وسیعی به سامانه‌های شهرداری انجام شد، اظهار کرد: این حمله با حمله سایبری به سامانه بنزین قابل قیاس نیست و در آن موضوع، تنها یک سامانه و یک بخش مورد حمله قرار گرفت اما شهرداری با بیش از ۵۰ هزار کاربر و پیمانکار و مراجعه کننده، سامانه بسیار وسیعی است. همکاران در این حمله شدید به موقع وارد شدند و مسائل را رسیدگی و جبران کردند.

وی افزود: نمی‌توان این سیستم گسترده را یکجا مدیریت کرد و باید به تدریج مدیریت شود؛ یکی از راه‌های نفوذ پیدا شد و ناچار هستند بیشتر در این بخش دقت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در بازدیدی که ما از سازمان فاوا داشتیم این سازمان اعلام آمادگی کرد که می‌توانند سامانه‌ها را راه اندازی کنند.

چمران با بیان اینکه برخی بخش‌ها قابل دسترس است و اعلام کردند مابقی نیز راه‌اندازی می شود اما پس از راه‌اندازی در این خصوص به مردم اطلاع خواهیم داد، تصریح کرد: خوشبختانه آسیبی به سوابق و مدارک نرسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کاربران خدمات الکترونیک مراجعه زیادی دارد، تصریح کرد: نمی‌توانیم دقیق بگوییم که هنوز این دفاتر کامل به خط بازگشته‌اند یا خیر.

وی با بیان اینکه سوابق مبالغ و عوارضی که مردم پرداخت کرده اند، موجود است، یادآور شد: تا دیروز طرح ترافیک به مسیر بازنگشته بود و امروز پیگیر این موضوع هستیم.

چمران تاکید کرد: هنوز اطلاع دقیقی از اینکه کسی در این جریان بازداشت شده است یا خیر، ندارم.

بیشتر بخوانید:

زاکانی: شش ایستگاه مترو تا پایان سال افتتاح می‌شود/ سامانه‌های شهرداری به مدار بهره‌برداری بازگشتند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *