رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استاندار خوزستان: مجوز دفن ۳۳ جانباخته حادثه متروپل صادر شده است

0:10 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۵۷۱۵
استاندار خوزستان گفت: آخرین آمار رسمی جانباختگان حادثه متروپل آبادان، ۳۷ فوتی است که برای ۳۳ جانباخته مجوز دفن صادر شده است.

خبرگزاری میزان — صادق خلیلیان در گفتگو با بخش خبر ۲۱ در خصوص آخرین وضعیت آواربرداری حادثه متروپل آبادان گفت: کار را در سه مرحله انجام داده ایم که مرحله اول بحث جستجو و امداد و نجات بود که در چهار، پنج روز اول به اتمام رسید، مرحله دوم بحث آواربرداری و خارج کردن جانباختگان زیر آوار بود که اکنون در این مرحله هستیم و ۹۰ درصد کار انجام شده است.

وی افزود: مرحله سوم، تعیین تکلیف باقی مانده ساختمان به شدت ناپایدار است که متخصصین عنوان کرده اند، تخریب مرحله به مرحله از طبقات بالا شروع و پس از سبک سازی سازه به طبقات پایین تر برسیم.

استاندار خوزستان گفت: با مسایل اجتماعی متعددی همچون تعطیلی مغازه ها و فروشگاه ها، واگذاری بخشی از ساختمان، بیکاری بخشی از کارگران، دیه فوت شدگان و مصدومین این حادثه و همچنین مسایل و مشکلاتی که پیرامون این حادثه و خسارت هایی که به وجود آمده، مواجه هستیم.

خلیلیان افزود: کلیه اموال و دارایی های صاحب ملک توقیف شده و کارهای مرتبط با دادگستری و دادستانی آن هم در حال انجام است، کمک به برخی خانواده هایی که در این حادثه دچار مشکلاتی شده اند نیز از چند روز گذشته انجام شده است.

وی یا تاکید بر اینکه کار آواربرداری به سرعت در حال انجام است اظهار داشت: ما از برخی تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی، رده های ملی آتش نشانی، هلال احمر و نیروهای مرتبط با قرارگاه خاتم الانبیا، سپاه پاسدارن کمک گرفتیم و همه به صحنه آمدند و کل استان خوزستان هم بسیج شدند تا بتوانیم هرچه سریعتر آواربرداری را به اتمام برسانیم.

وی اعلام کرد: آخرین آمار رسمی جانباختگان ۳۷ فوتی است که برای ۳۳ نفر مجوز دفن صادر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *