رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساداتی نژاد: اقلام چهارگانه مشمول طرح اصلاح یارانه ها از فردا با قیمت جدید عرضه می شوند

23:20 - 22 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۵۱۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از فردا اقلام چهارگانه( مرغ، تخم مرغ، روغن خوراکی و لبنیات) مشمول طرح اصلاح یارانه ها با قیمت جدید عرضه می شوند، گفت: ذخایر راهبردی کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و مشکلی از بابت تامین کالاهای اساسی نداریم.

خبرگزاری میزان_ سید جواد ساداتی نژاد در گفت و گو‌ با خبر ۲۱  اظهار داشت: در تهران، تقریبا روزانه بیش از ۳ هزار تن تولید روغن خوراکی داریم که مصرف تهران در این قلم کالا حدود ۷۰۰ تن است.

وی با بیان اینکه ازدحام مردم در فروشگاه های شهر تهران به دلیل کمبود روغن نیست، افزود: با تغییر نرخ روغن،  مراجعات مردم برای خرید آن افزایش یافت که باعث ازدحام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از فردا، روغن با نرخ جدید در تمام فروشگاه های سطح تهران موجود خواهد بود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: میزان مصرف کشور در روغن خوراکی، حدود ۱۴۰ هزار تن روغن خام در ماه است که در کارخانجات تصفیه می شود و تنها در اردیبهشت امسال با احتساب تخصیص روز گذشته، ۲۰۰ هزار تن روغن خام بین کارخانجات توزیع کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ذخایر راهبردی با تمهیدات و دستورات رئیس جمهور از قبل از عید، وضعیت عالی دارد و کمبود روغن خوراکی در کشور نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مصرف روزانه مرغ گرم در تهران، هزار و ۲۰۰ تن است و امروز توزیع روزانه مرغ در تهران به هزار و ۶۰۰ تن رسیده است و علی رغم اینکه فردا تعطیل است و عموما عرضه مرغ گرم انجام نمی شد اما به خاطر رفاه حال مردم، کشتارگاه ها فعال اند و عرضه مرغ گرم صورت می گیرد.

ساداتی نژاد با اعلام اینکه در ماه اردیبهشت، مازاد تولید مرغ در کشور داشتیم، گفت: تنها در این ماه، ۲۰ هزار تن، خرید مازاد مرغ از مرغداران کشور را داشتیم و در ماه گذشته و در ماه قبل از آن نیز ۱۳۰ میلیون جوجه ریزی داشتیم بنابراین مشکلی از این بابت وجود ندارد و حتی در  تخم مرغ نیز ما مازاد تولید داریم بنابراین این اطمینان را به همه مردم می دهم که ما هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم.

وی اظهار داشت: از فردا عرضه کالاها( مرغ، تخم مرغ، روغن خوراکی و لبنیات) با نرخ جدید انجام خواهد شد و مشکلی از بابت تامین نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *