رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

میراسماعیلی: جودو با ترکیب کامل در کشورهای اسلامی شرکت می‌کند/ تعویق بازی‌های آسیایی اتفاقی ناگوار برای ورزش ایران بود

9:45 - 22 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۳۹۸۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس فدراسیون جودو گفت: شاید بازی‌های آسیایی سال آینده هم برگزار نشود

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص حضور تیم ملی جودو در تورنمنت عراق اظهار داشت: جام صلح و دوستی عراق با حضور ۹ تیم در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار می‌شود که ما هم با ۹ ورزشکار بزرگسال و ۳ جودوکار رده جوانان به این رقابت‌ها آمدیم.

وی افزود: قرار است پس از مسابقات، اردوی مشترکی بین تیم‌های شرکت کننده در این تورنمنت برگزار شود. با دعوت فدراسیون جودوی روسیه، یک اردوی مشترک و یک تورنمنت تدارکاتی هم در این کشور هم خواهیم داشت که این رقابت‌ها به صورت تیمی در ۵ وزن برگزار می‌شود.

*در برخی اوزان انتخابی برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به برنامه‌های تیم ملی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: برنامه تیم ملی تا بازی‌های کشورهای اسلامی مشخص است. قطعاً در برخی اوزان انتخابی برگزار می‌شود و اردوی مشترکی هم با تونس پیش‌بینی شده است‌.

میراسماعیلی در واکنش به اینکه با چند جودوکار در کشورهای اسلامی شرکت می‌کنند، گفت: در هر ۲ بخش مردان و بانوان با ترکیب کامل در این بازی‌ها حاضر می‌شویم و امیدوارم بتوانیم از اعتبار جودوی ایران دفاع کنیم.

*خیلی از ورزشکاران برای مدال و جایزه نقدی بازی‌های آسیایی برنامه داشتند

وی در خصوص شرایط تیم بانوان تصریح کرد: در این بخش هم اردوها در حال برگزاری است و از تیم ملی جودوی بانوان ترکیه برای حضور در ایران و برگزاری یک اردوی مشترک دعوت کردیم که هنوز تاریخ دقیق این اردو مشخص نیست و منتظر هستیم تا آنها شرایط خود را اعلام کنند.

میراسماعیلی در ادامه به موضوع تعویق بازی‌های آسیایی پرداخت و گفت: من ورزشکاران را درک می‌کنم و می‌دانم خیلی از آنها برای کسب مدال خوشرنگ هانگژو و جایزه نقدی این بازی‌ها برنامه داشتند و تعویق بازی‌ها را اتفاقی ناگوار برای ورزش ایران می‌دانم، اما فدراسیون جودو به چشم یک فرصت به این موضوع نگاه می‌کند.

*از خبر‌ لغو بازی‌های آسیایی تعجب نکنید

رئیس فدراسیون جودو در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه سال آینده اکثر رشته‌های ورزشی درگیر مسابقات مهمی همچون رقابت‌های گزینشی المپیک هستند، بعید می‌دانم بازی‌های آسیایی در سال ۱۴۰۲ هم برگزار شود و اگر خبر لغو این بازی‌ها را شنیدید، تعجب نکنید.

وی در پایان به موضوع رأی دادگاه عالی ورزش پرداخت و خاطرنشان کرد: طی یکی، دو هفته آینده رأی دادگاه CAS می‌آید و اگر دوباره خبری از تعویق نباشد، می‌توانیم برای رقابت‌های پیش رو برنامه‌ریزی کنیم. باز هم می‌گویم اگر بازی‌های آسیایی با یک سال تعویق برگزار شود، به امید خدا در این بازی‌ها حضور پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *