شمشیر دولبه لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال؛ چهره‌ متفاوت سپاهان و فولاد برابر آبی‌پوشان

13:56 - 14 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۲۸۵۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
استقلال در هفته‌های پایانی لیگ برتر باید به مصاف دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا برود.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال که ۸ فصل از قهرمانی لیگ برتر ایران به دور بوده، حالا بیش از همیشه خود را به لمس جام قهرمانی نزدیک می بیند. اتفاقی که می تواند رکوردهای زیادی را برای باشگاه استقلال و سرمربی جوانش برجای بگذارد. آبی پوشان پایتخت شش بازی تا پایان لیگ برتر و رسیدن به قهرمانی فاصله دارند، شش دیدار فینال گونه که ۲ تای آنها با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ فصلی عجیب و تلخ برای فوتبال ایران و خصوصاً دو قدرت سنتی آن بود. سرخابی های پایتخت که با کسب ۲ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی برای ایران در این رقابت ها پرچمدار باشگاه های ایرانی بوده‌اند، به دلیل اتفاقی که نام آن را صرفاً باید بی کفایتی و ناکارآمدی گذاشت از رقابت‌های آسیایی حذف شدند و فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان دو نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ بودند. دو تیمی که باید در خانه‌ی خود پذیرای استقلال باشند و قطعاً نقش مهمی بر تعیین قهرمان لیگ بیست و یکم خواهند داشت، عملکرد کاملا متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته‌اند.

استقلال عصر امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مهمان سپاهان خواهد بود. تیمی پرستاره و گران قیمت که در ۶ دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، ۲ برد، یک تساوی و ۳ شکست بدست آورد و با ۷ امتیاز از صعود به دور حذفی بازماند حالا با روحیه ای شکننده رودرروی صدرنشین شکست ناپذیر لیگ قرار خواهد گرفت و شاگردان فرهاد مجیدی می توانند از این موقعیت به نفع خود استفاده نمایند.

آبی پوشان پایتخت در هفته بیست و هفتم لیگ برتر باید در ورزشگاه اختصاصی فولاد به مصاف این تیم بروند، شاگردان جواد نکونام برخلاف سپاهان موفق شدند با ۳ پیروزی و ۳ تساوی و کسب ۱۲ امتیاز به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند و انگیزه های بسیار بالایی برای ادامه فصل خواهند داشت. آنها تابستان پارسال مجیدی و شاگردانش را در رسیدن به قهرمانی جام حذفی ناکام گذاشتند و برای رسیدن به جایگاه سوم لیگ برتر نیاز مبرمی به پیروزی در شش دیدار باقیمانده خود دارند.

غیبت در لیگ قهرمانان آسیا باعث از دست رفتن درآمدهای زیاد و پایین آمدن وجهه باشگاه استقلال شد اما از سوی دیگر خلوت تر شدن تقویم آبی پوشان و تمرکز بیشتر روی لیگ برتر آنها را بیش از پیش به فتح این جام ارزشمند نزدیک کرده است. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در هفته پایانی خواهد افتاد عملکرد آبی های پایتخت مقابل نمایندگان آسیایی ایران چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: استقلال سپاهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *