زوار: کرونا 2 نسل تکواندو را سوزاند/ کار سختی در جهانی نوجوانان داریم

8:45 - 14 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۲۱۶۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران گفت: شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی موجب شد تا 2 نسل تکواندو بسوزند.

محمدرضا زوار در گفت‌وگو با میزان، در خصوص برنامه‌های تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که مردادماه در بلغارستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: لیگ نوجوانان از پنجشنبه آغاز می‌شود و سپس پیکارهای آزاد کشوری را در اوایل خرداد خواهیم داشت که اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: در واقع مسابقات آزاد کشوری، محلی برای رسیدن افراد به اردوی تیم نوجوانان است. طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مسابقات کشوری نداشتیم و سایر برنامه‌ها نیز به صورت فشرده انجام شد. فکر می‌کنم فدراسیون تصمیم خوبی گرفت تا پیکارهای کشوری برگزار شود و این بهترین فرصت برای هوگوپوشان رده‌های سنی است تا توان خودشان را ارائه کنند.

زوار ادامه داد: فرصت کمی تا حضور در پیکارهای جهانی بلغارستان داریم و باید پیکارهای آزاد کشوری در اولین فرصت برگزار شود. همچنین لیگ هم انجام خواهد شد و نیاز به زمان بود تا برپایی رویداد کشوری را به اطلاع استان‌ها برسانیم و آن‌ها نیز تیم خود را آماده کنند.

سرمربی تیم تکواندوی نوجوانان ایران تصریح کرد: می‌دانیم مسابقات آزاد کشوری با امتحانات همزمان است، اما چاره‌ای نداریم چون زمانی باقی نمانده است. فدراسیون می‌بایست با آموزش و پروش هماهنگی لازم را داشته باشد تا تکواندوکاران دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی جهان و آسیا در رده سنی نوجوانان با فاصله زمانی اندکی برگزار می‌شود و تصمیم بر این شد تا دو تیم با کادر فنی مجزا ایجاد شود که من برای حضور در مسابقات جهانی تیم را مهیا خواهم کرد.
زوار در خصوص انتخاب همکارانش گفت: اسامی را در اختیار کمیته فنی فدراسیون قرار داده‌ام تا نظر نهایی از سوی آنان داده شود.

وی با بیان اینکه تیم نوجوانان کار سختی در مسابقات جهانی بلغارستان خواهد داشت، گفت: دو سال مسابقات جهانی، آسیایی و تمامی رویدادهای بین‌المللی لغو شد و دو نسل تکواندو سوختند. نفرات شاخصی داشتیم که می‌تواسنتند در این رده مدال بگیرند اما این فرصت از دست رفت. اکنون باید همه تلاش کنیم تا دوباره تیم خوبی را تشکیل داده و در مسابقات مختلف عملکرد مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *