عملیات ارتش سوریه در شرق استان درعا/ جاده ام-۵ پس از ۷ سال بازگشایی شد

9:10 - 17 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۵۱۹۹
نیرو‌های ارتش سوریه شب گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه گروهی از تروریست‌ها در مناطق روستایی شرق استان درعا آغاز کردند.

عملیات ارتش سوریه در شرق استان درعا/بازگشایی جاده حمص-حماه پس از 7 سالبه گزارش گروه بین‌الملل ، نیرو‌های ارتش سوریه شب گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه گروهی از تروریست‌ها در مناطق روستایی شرق استان درعا آغاز کردند.

بر اساس گزارش منابع نظامی، در این عملیات نیرو‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در منطقه «لجات» در شرق استان درعا هدف خمپاره و موشک قرار دادند.

مهلت ارتش سوریه برای تروریست‌ها در جنوب سوریه مبنی بر پذیرش توافق مصالحه روز ۱۴ ژوئن به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود که عملیات علیه تروریست‌ها در این مناطق در روز‌های آینده آغاز شود.

در صورت عدم پذیرش توافق از سوی تروریست‌ها، ارتش سوریه عملیات خود را در ۲ استان درعا و قنیطره آغاز خواهد کرد.

شامگاه سه‌شنبه نیز نیرو‌های ارتش سوریه مواضع متعلق به تروریست‌های جبهه النصره در استان قنیطره را هدف حملات خود قرار دادند.

در این عملیات چند فروند موشک و خمپاره به محل تجمع تروریست‌ها در شهر «عوفانیه» و «البیداه» در مناطق روستایی استان قنیطره شلیک شده و خسارات و تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد شد.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند که بزرگراه ارتباطی «ام ۵» میان دو استان حمص و حماه پس از ۷ سال برای نخستین بار روز چهارشنبه بازگشایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این بزرگراه که به دلیل حضور سنگین تروریست‌ها در منطقه طی سال‌های گذشته بسته شده بود در پی آزادسازی شمال استان حمص از اشغال تروریست‌ها بازگشایی شد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *