رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نصیرزاده: باید از سنین پایین ترویج ورزش پاک را آموزش دهیم/ المپیاد ورزشکاران بدنسازی در 7 رشته برگزار می‌شود

12:38 - 12 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۰۶۱۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، اضافه کرد: خوشبختانه یک موضوع جدی هم در دستور کار ما قرار گرفته و آن سرمایه‌گذاری روی نوجوانان و جوانان است.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مراسم از تجلیل از مدال‌آوران بدنسازی و پرورش اندام، اظهار داشت: در این مراسم توانستیم از قاسم عباسپور، سینا شریفی، فرید علیمردانی و علی عسگری مدال‌آوران طلایی ایران در مسابقات جهانی 2021 اسپانیا تجلیل به عمل بیاوریم. همچنین جوایز قهرمان قهرمانان اولین دوره مسابقات کاپ آسیا، محمد محمدی، ایوب بسامی و سامان الفتی به آنها داده شد. در کنار آن هم قهرمانان شانزدهمین دوره مسابقات قویترین مردان باشگاه‌های کشور که بهمن 1400 برگزار شد، جوایز خود را از سوی مسئولان کمیته قویترین مردان دریافت کردند و محمد عزت‌پور، قویترین مرد در سال 1400 جایزه یک میلیارد ریالی را به او تقدیم کردیم، هر چند از آنجایی که تعداد قهرمانان این رشته متعدد است که سعی کردیم در آینده‌ای نه چندان از سایر قهرمانان هم تجلیل به عمل بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد محل ساختمان فدراسیون به ورزشگاه آزادی منتقل شود، افزود: با توجه به مذاکره‌ای که با جناب وزیر ورزش سجادی داشته‌ایم قرار بر این شده در روزهای آینده نشستی با شخص محترم وزیر ورزش و جوانان داشته باشیم تا در خصوص هم محل ساختمان و هم آکادمی فدراسیون صحبت‌هایی را با او داشته باشیم. خوشبختانه زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در اختیار ما قرار داده شده و باید روزهای آینده درباره این مسئله تعیین تکلیف کنیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی در خصوص سایر برنامه‌های این فدراسیون در شش ماه نخست سال جاری عنوان کرد: طی روزهای انتخابات کمیسیون مربیان، داوران و همچنین ورزشکاران را برگزار خواهیم کرد و ان‌شاءالله روزهای خوبی در انتظار ماست. خوشبختانه تمام برنامه‌هایی که برای سال جاری تدوین کرده‌ایم به شکل خوبی در جریان است و تیم مچ اندازی هم توانست در قهرمانی آسیا، حضوری نسبتأ موفق داشتند و از این بابت به آن‌ها خسته نباشید و خداقوت می‌گویم.

نصیرزاده ادامه داد: در راستای اینکه بتوانیم ورزش پاک را اشاعه دهیم، آمده‌ایم کار آموزش و مبارزه با دوپینگ را از سنین پایه آغاز کنیم، زیرا هنوز شخصیت افراد شکل نگرفته در آنجا بتوانیم آموزش‌های لازم را بدهیم و آن‌ها را توجیه کنیم تا ورزشکاران در مسیر درستی گام بردارند. زیرا در رشته پرورش اندام ورزشکاران خیلی در اختیار مربی در سنین پایه نبودند و رشته‌های دیگر را دنبال می‌کردند و تازه در بزرگسالی وارد این رشته شده‌اند کار مبارزه با دوپینگ در جایی که شخصیت افراد شکل گرفته سخت است. باید از سنین کم آموزش ترویج ورزش پاک را بدهیم. همچنین یک موضوع مهم دیگر که آن را مدنظر قرار داده‌ایم این است، ورزشکاران پیش از حضور در مسابقات باید گواهی آنتی دوپینگ در اختیار داشته باشند. به زودی بخشنامه این ابلاغ را به استان‌ها ارسال خواهیم کرد، هر چند کمیته پزشکی فدراسیون نیز به شکل جدی در تدوین این موضوع است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، اضافه کرد: خوشبختانه یک موضوع جدی هم در دستور کار ما قرار گرفته و آن سرمایه‌گذاری روی نوجوانان و جوانان است. از این‌رو المپیاد ورزشکاران بدنسازی را که شامل هفت رشته آقایان و چهار رشته بانوان تدوین کرده‌ایم. این المپیاد برای ورزشکاران رده سنی 13 تا 17 و 17 تا 19 در نظر گرفته شده و تنها هدف ما از برگزاری این مسابقات، استعدادیابی و هدف افزایش مشارکت مردم در توسعه ورزش همگانی و همچنین ترویج ورزش پاک است. این المپیاد دهه دوم تیر ماه در قزوین برگزار خواهد شد.

نصیرزاده در پایان با تشکر از معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش در بخش بانوان صحبت‌های خود را اینطور به پایان رساند: به نوبه خودم نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم از خانم کاظمی‌پور و سایر دوستان او در بخش بانوان معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، زیرا در اعزام تیم بانوان به مسابقات مچ‌اندازی و همچنین تایید لباس آنها در بازه زمانی کمی به ما کمک کردند تا زمینه برای حضور بانوان ما در این رقابت‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: بدنسازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *