بازتاب بیانیه مشترک ایران و 1+5 در رسانه های جهان

0:48 - 14 فروردين 1394
کد خبر: ۳۹۳۰۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: قرائت بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 در لوزان سوییس در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشت.

: قرائت بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 در لوزان سوییس در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش گروه سیاسی ،  سایت شبکه بی بی سی فارسی نوشت: در توافق نهایی غنی سازی به نطنز محدود و تحریم‌ها لغو می‌شود.

صدای آمریکا در خبری آورد: بیانیه پایانی لوزان قرائت و ایران و ۱+۵ به تفاهم رسیدند. بر اساس این بیانیه، محدودیت‌های مشخصی در دوره زمانی مشخص بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعمال خواهد شد و در قبال قطعناماه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با این فعالیت‌ها لغو تحریم‌های برآمده از آن قطعنامه‌ها لغو خواهد شد.

سایت رادیو فردا نوشت: ایران و قدرت‌های جهانی طرف مذاکره در مورد برنامه اتمی تهران، ۱۳ فروردین، پس از هشت روز طی تازه‌ترین دور از گفت‌وگوها در لوزان سوئیس، در نهایت درباره چهارچوب توافق هسته‌ای، به تفاهم رسیدند.

سایت رادیو فرانسه تا لحظه انتشار این خبر هیچ اشاره ای به این بیانیه مشترک نکرده است اما سایت دویچه وله آلمان نوشته است:ببانیه مشترک پایانی مذاکرات ایران و ۵+۱ در لوزان توسط جواد ظریف وزیرامور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد. این بیانیه راه حل‌های تفاهم شده برای رسیدن به توافق جامع را تشریح می‌کند.
دویچه وله در خبر دیگری آورده است: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا توافق با ایران را "تاریخی" خواند و از آن استقبال کرد.
العربیه فارسی نوشت: ایران و ۱+۵ به چارچوب تفاهمی برای توافق هسته‌ای دست یافتند، نطنز تنها مرکز غنی در ایران خواهد بود و تحریم‌های تهران لغو می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *