سازمان ملل خواستار ایجاد صلح پایدار در شبه‌ جزیره کره شد

14:19 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۹۰۱
یکی از مقامات ارشد سازمان ملل ضمن استقبال از کاهش تنش‌ها میان دو کره خواستار صلح پایدار و بدون تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره شد.

سازمان ملل خواستار ایجاد صلح پایدار در شبه‌جزیره کره شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل روز سه شنبه ضمن استقبال از کاهش تنش‌ها میان دو کره خواستار صلح پایدار و بدون تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره شد.

«ایزومی ناکامیتسو»، معاون دبیر کل سازمان ملل و نماینده عالی امور خلع سلاح، در کنفرانس خلع سلاح که با حمایت سازمان ملل برگزار شده است با اشاره به مذاکرات اخیر میان دو کره گفت: چنین مشارکتی باید به ازسرگیری مذاکرات صادقانه منتهی شود که موجب  صلح پایدار در شبه‌جزیره کره می‌شود.

«کیم جونگ‌‌اون»، رئیس کره شمالی، در سخنرانی خود به مناسبت سال جدید میلادی اعلام کرد که این کشور با وجود پیشبرد برنامه هسته‌ای و موشکی آماده مذاکره با کره جنوبی است؛ این پیشنهاد پیونگ‌ یانگ مورد استقبال سئول قرار گرفت.

پس از آن دو کره توافق کردند تا گفتگوهای سطح بالا را بار دیگر از سر بگیرند؛ نخستین دور این گفتگوها هفته پیش در منطقه مرزی بین دو کشور برگزار شد.

پیونگ‌یانگ پیش از این اعلام کرده بود که محور اصلی این گفتگوها در مقطع کنونی اعزام ورزشکاران کره‌شمالی به بازی‎های المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌ چانگ کره‌ جنوبی است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *