رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارلوس پوجدمون نامزد ریاست منطقه کاتالونیا شد

14:43 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۵۱۷
سخنگوی پارلمان منطقه کاتالونیا اسپانیا اعلام کرد که کارلوس پوجدمون را به عنوان گزینه ریاست این منطقه اعلام خواهد کرد.

بکارلوس پوجدمون نامزد ریاست منطقه کاتالونیا شده گزارش گروه بین‌الملل ، منطقه کاتالونیا اعلام کرده که کارلس پوچدمون، رئیس برکنار شده این ایالت بار دیگر به عنوان رئیس این منطقه برگزیده خواهد شد.

دولت مرکزی اسپانیا، کارلوس پوجدمون، رئیس پیشین منطقه کاتالونیا، را پس از برگزاری همه‌پرسی جنجالی جدایی این منطقه در روز نخست اکتبر 2017، برکنار و نتیجه همه‌پرسی را نیز لغو کرد.

کارلوس پوجدمون در تبعیدی خودخواسته هم‌اکنون در بلژیک به سر می‌برد.

دادستانی کل اسپانیا روز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد  چنانچه «کارلوس پوجدمون»  بنابر آنچه اعلام کرده اگر روز دوشنبه به دانمارک برود، دادستانی از قاضی مسئول پرونده تحقیق می خواهد حکم بازداشت بین المللی جدیدی علیه وی صادر کند.

سخنگوی پارلمان منطقه کاتالونیا اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد که کارلوس پوجدمون را به عنوان گزینه ریاست این منطقه اعلام خواهد کرد.

دادستانی کل اسپانیا روز شنبه نیز هشدار داده بود چناچه پوجدمون قصد بازگشت به اسپانیا داشته باشد تاقدرت را در منطقه کاتالونیا به دست گیرد، مصونیت پارلمانی اش مانع بازداشت وی نخواهد شد.

پس از همه پرسی اول اکتبر 2017 برای جدایی کاتالونیا در شمال شرق اسپانیا، تنش ها میان دولت مرکزی و مسئولان جدایی طلب این منطقه تشدید شد و گروهی از آنان از جمله پوجدمون قبل از بازداشت به بروکسل پایتخت بلژیک گریختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *