سومین روز عملیات ارتش ترکیه در عفرین/18 نفر جان خود را از دست دادند

11:43 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۴۲۵
ارتش ترکیه که از روزهای گذشته عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» را در منطقه «عفرین» در شمال سوریه آغاز کرده همچنان به بمباران این مناطق ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، ارتش ترکیه که از روزهای گذشته عملیات نظامی «شاخه زیتون» در منطقه «عفرین»  سوریه را آغاز کرده همچنان به بمباران این مناطق ادامه می‌دهد.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‎گوید که 18 غیرنظامی در پی عملیات هوایی و خمپاره‌ای ارتش ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: ارتش ترکیه روز دوشنبه و در سومین روز از آغاز عملیات شاخه زیتون، مواضع گروه‌های «پ.ک.ک» و «ی.پ.د» را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

 

سومین روز عملیات ارتش ترکیه در عفرین/18 نفر جان خود را از دست دادند

 

در همین حال معاون نخست وزیر ترکیه، روز دوشنبه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور در منطقه عفرین تأثیر کمی بر اقتصاد و بودجه ترکیه خواهد گذاشت.

«محمد شمشک» می‌گوید: سرمایه‌گذاران ما هیچگونه نگرانی نداشته باشند، تاثیر این عملیات محدود است، این عملیات کوتاه خواهد بود و خطر تروریسم در ترکیه را برای دوره‌های پیش رو کاهش می‌دهد.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرده است که 24 نفر به اتهام تبلیغ علیه عملیات شاخه زیتون ارتش کشور در رسانه‌های مجازی بازداشت شدند.

در همین حال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نگرانی‌های امنیتی ترکیه را مشروع اعلام کرد.

بنا به گزارش پایگاه «ینی‌شفق»، وزیر دفاع آمریکا این اظهارات را در جمع خبرنگاران در آستانه سفر به کشورهای جنوب‌ شرقی آسیا در رابطه با عملیات نظامی اخیر ترکیه در منطقه عفرین در شمال سوریه اعلام کرده‌ است.

 

سومین روز عملیات ارتش ترکیه در عفرین/18 نفر جان خود را از دست دادند

 

وی افزود: ترکیه یکی از متحدان سازمان ناتو است و تنها کشور عضو این سازمان است که در مرزهای خود با شورش فعال روبرو است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز امروز دوشنبه برای بررسی بحران به وجود آمده در شمال سوریه و عملیات نظامی ارتش ترکیه در شهر عفرین تشکیل جلسه اضطراری خواهد داد.

«بنعلی یلدریم»، نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه یکم بهمن ماه در سخنانی گفت که تانک‌های ارتش ترکیه از طریق مرزهای شهر عفرین وارد خاک سوریه شده و عملیات «شاخه زیتون» در این منطقه طی 4 مرحله انجام خواهد شد.

وی ضمن تأیید آغاز عملیات زمینی در شهر «عفرین» می‎گوید که هدف عملیات «شاخه زیتون» ایجاد منطقه امنی به وسعت 30 کیلومتر مربع است.

سومین روز عملیات ارتش ترکیه در عفرین/18 نفر جان خود را از دست دادند

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت که عملیات نظامی زمینی ترکیه علیه یگان‌های مدافع خلق در شمال غربی سوریه عملا آغاز شده است.

اردوغان هدف از این عملیات را «پاکسازی مرزهای جنوبی ترکیه از تروریست‌ها» اعلام کرد.

شهر مرزی عفرین در حال حاضر در کنترل یگان‌های مدافع خلق است.

در همین حال شبکه تلویزیونی «ان‌تی‌وی» ترکیه گزارش داد که ژنرال ارشد ارتش ترکیه پیش از عملیات عفرین همتای آمریکایی و روس خود را از این عملیات باخبر کرده است.

با این وجود «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه در واکنش به این اقدام ترکیه، عملیات عفرین را بخشی از راهبرد آنکارا در راستای حمایت از تروریسم توصیف کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *