رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"افغانستان" سالانه 700 هزار تن آرد وارد می‌کند

12:16 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۲۸۹
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: عراق سالانه یک میلیون تن و افغانستان 700 هزار تن آرد وارد می‌کند که سهم ایران از این بازار ناچیز است.

به گزارش سرویس بین الملل ، کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران امروز در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه صنعت آرد و نان گفت: دولتمردان در ایران تلاش زیادی دارند که برگزاری نمایشگاه‌ها باعث لطمه به تولید داخلی نشود و این نمایشگاه‌ها زمینه‌ای برای واردات کالا فراهم نکند.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه ایران از جمله عراق و افغانستان واردکننده آرد هستند، گفت: عراق سالانه یک میلیون تن و افغانستان سالانه 700 هزار تن آرد وارد می‌کند، اما ایران منهای سال جاری تا سال گذشته سهم چندانی از این بازار را ندا‌شت که امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمینه بیشتری برای صادرات ایران فراهم شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران اظهار داشت: بخش اعظمی از نان ایران را نان سنتی تشکیل می‌دهد که این نان با روش‌های کارشناسی صحیح تهیه نمی‌شود و امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و استفاده از ماشین‌الات مکانیزه بهره‌وری را بالا برده و تولید سالم‌تری داشته باشیم.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *