رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"رییس جمهور افغانستان": مبارزه با تروریسم تشدید می‌شود

13:15 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۲۸۸
اشرف غنی حمله تروریستی به هتل اینترکانتیننتال را محکوم کرده و گفته است که مبارزه علیه تروریسم تشدید می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل ، رییس جمهور افغانستان حمله تروریستی به هتل اینترکانتیننتال را محکوم کرده و گفته است که مبارزه علیه تروریسم تشدید خواهد یافت.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به نقل از وی اعلام کرد، دولت افغانستان و هیأت شورای امنیت سازمان ملل در دیدارهایشان در کابل و جلسۀ فوق‌العادۀ شورای امنیت سازمان ملل، روی اِعمال فشار بیشتر بر حامیان گروه های تروریستی به اجماع رسیدند.

به گفته غنی، با توجه به پیچیدگی حملات تروریستی، دولت افغانستان یکبار دیگر در دیدار با هیات شورای امنیت سازمان ملل بر واردکردن فشار بیشتر علیه حامیان تروریزم تاکید کرده است.

رییس جمهور غنی در دیدار با هیأت شورای امنیت گفته است که تازمانیکه گروه‌های تروریستی از حمایت و پناهگاه‌های امن برخوردار باشند، مردمان منطقه به امنیت و ثبات دست نخواهند یافت.

به گفته او، حملۀ تروریستی بالای هتل اینترکانتیننتال کابل و سایر حملات مشابۀ تروریستی، همه را وادار می‌کند، تا مشترکاً در روشنایی اجماع متذکره، مبارزۀ جدی و بدون تفکیک علیه تروریسم را تشدید بخشند.

شماری از مهاجمان مسلح، حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته، به هتل اینترکانتیننتال در کابل حمله کردند. گفته می‌شود که چهار مهاجم انتحاری از راه آشپزخانه وارد این هتل شده‌اند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در این رویداد پنج تن از جمله یک شهروند خارجی کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *