رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت کشور افغانستان یک پایگاه نظامی در "هرات" احداث می‌کند

8:02 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۸۶۶
سخنگوی فرماندهی پلیس هرات اعلام کرد که وزارت کشور افغانستان در برنامه‌های امنیتی خود به تازگی فرمان داده است تا برای تامین امنیت بهتر در حوزه غرب افغانستان پایگاه نظامی ویژه‌ای در هرات ایجاد شود.

وزارت کشور افغانستان یک پایگاه نظامی در

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالاحد ولی زاده سخنگوی فرماندهی پلیس هرات با اشاره به تدابیر برنامه‌ها و عملیات‌های جدی برای سرکوب تروریست‌ها و تامین امنیت بهتر در هرات گفت: وزارت کشور افغانستان در برنامه‌های امنیتی خود به تازگی فرمان داده است تا برای تامین امنیت بهتر در حوزه غرب افغانستان پایگاه نظامی ویژه‌ای در هرات ایجاد شود.

وی با اشاره به اعزام یک هیات عالی رتبه نظامی از مرکز افغانستان به هرات به منظور بررسی‌های لازم برای ایجاد این پایگاه نظامی، افزود: مقامات امنیتی در تلاش هستند تا با راه‌اندازی عملیات‌های هدفمند در شهر، شهرستان‌ها و روستاهای هرات شبه نظامیان، طالبان و تروریست‌ها را هدف قرار داده و آنها را سرکوب کنند.

ولی زاده خاطرنشان کرد: پایگاه نظامی جدید پس از تاسیس در هرات در همکاری با نیروهای امنیتی در این شهر و جلوگیری از ناامنی‌ها و حملات تروریستی وارد عمل خواهد شد که به زودی شاهد تخریب لانه‌های تروریستی و سرکوب طالبان در حوزه غرب افغانستان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های هیات نظامی، کار این نیروهای امنیتی پایگاه تازه تاسیس در اسرع وقت آغاز خواهد شد.

از طرفی دیگر وکیل احمد کروخی عضو شورای ولایتی هرات گفت: در حال حاضر نیروهای امنیتی هرات که برای تامین امنیت در هرات گماشته شده‌اند برای تامین امنیت به دیگر ولایات فرستاده می‌شوند و بارها آنها از نبود نیروهای نظامی کافی و تجهیزات نظامی در هرات گلایه داشته‌اند.

وی تاکید کرد: باید پایگاه نظامی تازه تاسیس تنها در تامین امنیت در هرات فعالیت کند و وزارت کشور افغانستان باید برای تامین امنیت بهتر هرات تلاش بیشتری کند.

از طرفی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز با تاکید بر تامین امنیت توسط نیروهای امنیتی در هرات و ایجاد یک پایگاه تازه امنیتی در هرات گفت: این کار سبب می‌شود تا تامین امنیت به سادگی صورت گیرد و افزایش تجهیزات جنگی و نیروی تازه نفس یکی از خواسته‌های اداره محلی هرات بوده است.

وی افزود: با ایجاد عملیات‌های نظامی علیه تروریست‌ها زمینه رشد اقتصادی و توسعه متوازن در تمامی نقاط افغانستان فراهم خواهد شد.

به تازگی وزارت کشور افغانستان برای تامین امنیت بهتر در این کشور دستور داده تا در حوزه غرب افغانستان پایگاه نظامی جدیدی ایجاد شود تا تامین امنیت بهتر از گذشته صورت گیرد.

مسئولان در شورای ولایتی هرات نیز می‌گویند این نیروهای امنیتی تازه نفس باید بیشتر بر ترورهای هدفمند و آدم‌ربایی‌ها در هرات تمرکز داشته باشند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *