دستگاه قضایی با کسانی که چوب لای چرخ بخش‌های اقتصادی می‌گذارند قاطعانه برخورد می‌کند

20:30 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۷۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با کسانی که چوب لای چرخ بخش‌های اقتصادی استان می‌گذارند و بستر نارضایتی مردم را فراهم می‌کنند اغماض نمی‌کند.

دستگاه قضایی با کسانی که چوب لای چرخ بخش‌های اقتصادی می‌گذارند قاطعانه برخورد می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی  نشست هم اندیشی مسئولان قضایی و انتظامی گلستان با حضور رئیس کل دادگستری، فرمانده انتظامی و دیگر مسئولان قضایی و انتظامی این استان برگزار شد.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: بر اساس آمار، علیرغم کاهش محکومین جرایم مختلف امسال در استان، جرایم مالی ۱۷ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد در بخش اقتصادی دچار مشکل هستیم و باید همه به مسئولان اجتماعی و اقتصادی استان برای رونق تولید و سرمایه گذاری کمک کنیم.

وی با بیان این که اجازه نمی‌دهیم برخی مسئولان و افراد ناآگاه سبب نگرانی مردم شوند افزود: دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با کسانی که چوب لای چرخ بخش‌های اقتصادی استان می‌گذارند و بستر نارضایتی مردم را فراهم می‌کنند اغماض نمی‌کند.

این مقام قضایی نقض حقوق شهروندی را خط قرمز دستگاه قضایی استان گلستان دانست و گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید بیش از دیگران در التزام به قانون پیشگام باشند و برخورد با مردم باید بر اساس رعایت حقوق شهروندی و آیین دادرسی انجام شود.

هاشمیان در این جلسه با اشاره به کم کاری برخی دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: متاسفانه تصور غلطی که بین مردم و برخی از مدیران و مسئولان دستگاه‌ها ایجاد شده این است که در حوزه جرائم و بخصوص در حوزه پیشگیری، دستگاه قضایی و انتظامی نوک پیکان هستند در حالی که این دو نهاد در انتهای مسیر پیشگیری از وقوع جرم یعنی برخورد با جرائم و مجرمان قرار دارند.

وی با تاکید بر این که بسیاری از دستگاه‌ها، مدیران و مسئولان و حتی شهروندان با از بین بردن بستر‌های وقوع جرم در خط مقدم پیشگیری از وقوع جرم هستند افزود: برای مثال در برخی شهرداری‌های استان پارکینگ را بدون در نظر گرفتن نیاز ساختمان، به مجموعه‌های مسکونی و تجاری می‌فروشند که این کار سبب می‌شود برخی از ساکنان، خودروی خود را بیرون از پارکینگ آپارتمان پارک کنند و درنتیجه بستر برای سرقت خودرو فراهم شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *