هشدار آمریکا به ترکیه؛ به کُردهای سوریه حمله نظامی نکنید

11:14 - 29 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۳۵۷
در آستانه آماده‌سازی ترکیه برای حمله به منطقه شمال سوریه، دولت آمریکا به مقامات آنکارا هشدار داده به کُردهای سوریه حمله نظامی نکند و در عوض تمرکز خود را بر مبارزه به گروه داعش قرار دهند.

هشدار آمریکا به ترکیه؛ به کُردهای سوریه حمله نظامی نکنیدبه گزارش گروه بین‌الملل ،  دولت آمریکا به مقامات ترکیه هشدار داد که به منطقه شمال سوریه حمله نظامی نکنند.

در حالی‌که ترکیه تهدید کرده به‌زودی به نیروهای کُرد سوریه در منطقه عفرین حمله خواهد کرد، وزارت خارجه آمریکا نسبت به این حمله نظامی هشدار داده است.


پشتیبانی آمریکا از کُردهای سوریه و تجهیز آنها به سلاحهای پیشرفته دلیل اصلی تنش واشنگتن و آنکار در منطقه است.

«هیثرنوئرت» سخنگوی وزات خارجه آمریکا با هشداراینکه ترکیه نباید هیچ اقدام نظامی علیه نیروهای کُرد در شمال سوریه انجام دهند افزود: ما نمی‌خواهیم که مقامات ترکیه درگیر خشونت شوند، و از آنها می‌خواهیم تمرکز خود را بر مبارزه با داعش قرار دهند.

از سوی دیگر آنکار اعلام کرده که حق خود می‌داند که « مطابق با قوانین بین‌المللی و در چارچوب دفاع ازخود، با گروه‌ تروریستی که از سه جهت ترکیه را محاصره کرده و حقوق ما را نقض می‌کند، مبارزه کنیم».

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه می‌گوید: به مقامات آمریکا اطلاع داده‌ایم که به‌زودی به منطقه عفرین وارد خواهیم شد و با تهدیدها از شرق رود فرات، منبج یا هر جای دیگر مقابله خواهیم کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *