۴۵ درصد ابلاغ‌های استان بصورت الکترونیکی انجام می‌شود

20:30 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۰۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون آمار و فن‌آوری اطلاعات دادگستری استان ایلام با بیان مزایای طرح ابلاغ الکترونیک قضایی گفت: ۴۵ درصد ابلاغ‌های استان بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

۴۵ درصد ابلاغ‌های استان بصورت الکترونیکی انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی وقضایی ، جعفر تعمیرکاری معاون آمار و فن‌آوری اطلاعات دادگستری استان ایلام و هیئت همراه با مدیرکل زندان‌های این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان ایلام در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای کشوری به سمت مدیر‌کل زندان‌های این استان گفت: استان ایلام از محروم‌ترین استان‌های کشور است و جا دارد همه مسئولین در رفع این محرومیت تلاش کنیم.

تعمیرکاری اظهار کرد: موضوع مهمی که در دستگاه قضایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بحث ابلاغ اوراق قضایی است. در گذشته ابلاغ‌ها به صورت سنتی انجام می‎گرفت و مشکلات فراوانی در امر ابلاغ وجود داشت.

وی ادامه داد: با تشکیل معاونت فن‌آوری اطلاعات در قوه قضائیه بحث ابلاغ الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مثبتی در این راه انجام پذیرفت.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام در ادامه افزود: امروزه طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در سراسر کشور در حال اجراست که در استان ما این طرح از سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده و اکنون ۴۵ درصد ابلاغ‌ها بصورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

تعمیرکاری در ادامه با اشاره به مزایای طرح ابلاغ الکترونیکی گفت: این طرح مزایای خوبی دارد که تسریع در امر رسیدگی به پرونده‌ها یکی از این مزایاست که کاهش مراجعات مردمی به محاکم را در پی دارد، زیرا تمامی اطلاعاتی که فرد انجام می‌دهد روی تلفن افراد انتقال داده می‌شود وحتی بدینوسیله حریم خصوصی افراد رعایت می‌شود.

این مقام قضایی بیان کرد: حسن دیگری که این طرح دارد لغزش‌هایی احتمالی است که در ابلاغ سنتی وجود داشت در این طرح رفع شده است.

تعمیرکاری در ادامه گفت: یکی از دیگر مزایای این طرح اطمینان همکاران قضایی از دریافت ابلاغیه هاست که می‌تواند در ادامه روند رسیدگی به پرونده‌ها بسیار موثر باشد وهمچنین طرح ابلاغ الکترونیک باعث می‌شود که هزینه‌ها کاهش پیدا بکند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *