۱۱ هزار پرونده قضایی لرستان منجر به سازش شده است‌

14:57 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۰۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در سال جاری ۱۱ هزار پرونده قضایی لرستان منجر به سازش شده است‌، گفت: همه دستگاه‌ها تلاش کنند روند رو به افزایش جرم را کاهش دهیم.

۱۱ هزار پرونده قضایی لرستان منجر به سازش شده است‌به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی ستاد ملی صبر از لرستان، جعفر بدری رئیس‌کل دادگستری لرستان، امروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در همایش صبر که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: این همایش ارزشمند با همکاری معاون فرهنگی و شورای حل اختلاف و ستاد ملی صبر در سطح کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه رفتار زمامداران در برخورد مردم تاثیر دارد، به حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند: رفتار مردم به رفتار زمامداران شباهت دارد، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه راهکار‌های کاهش خشونت در این همایش بررسی شود و هدف آن کاهش خشونت است، افزود: سال گذشته در شورا‌های حل اختلاف ۱۹ هزار پرونده به صلح و سازش منتهی شده است و امسال ۱۱ هزار پرونده به صلح و سازش منتهی شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه تجملات و توقعات زندگی رو به افزایش است، افزود: زمینه‌های وقوع اختلاف برطرف شود و آمار نزاع در لرستان طبق معاینات پزشکی قانونی از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی در پایان گفت: همگی با هم فرهنگ اسلامی صلح و سازش در خانواده‌ها و طرف‌های دعوا را نهادینه کنیم.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *