اختلاف ۸ ساله به دلیل تیراندازی در مراسم عروسی به سازش ختم شد

11:55 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۹۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: اختلاف و درگیری بین دو طایفه که بر اثر بی احتیاطی و تیر‌اندازی در مراسم عروسی منجر به قتل غیر عمد شده بود پس از 8 سال به سازش ختم شد.

حجت الاسلام حمیدرضا بندانی رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گفت: اختلاف و درگیری بین دو طایفه که بر اثر بی احتیاطی و تیر‌اندازی در مراسم عروسی منجر به قتل غیرعمد شده بود پس از 8 سال به سازش ختم شد.

وی در تشریح این خبر تصریح کرد:  در سال 88 بر اثر بی احتیاطی در مراسم عروسی و استفاده از سلاح گرم به صورت تیر اندازی هوایی، متاسفانه تیر به یک نفر برخورد و منجر به مرگ وی می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: فردی که تیر اندازی کرده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می گردد که شعبه 102 دادگاه عمومی جزایی شهرستان زاهدان متهم را به پرداخت دیه کامل مرد مسلمان و حبس به مدت سه سال قمری محکوم می کند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حل و فصل اختلافات به وجود آمده در بین دو خانواده و تلاش برای تامین دیه، پرونده به شورای حل اختلاف ارسال می شود.

بندانی افزود: اعضای شورای حل اختلاف تلاش خود را برای تامین دیه از طریق ستاد دیه استان و برقراری صلح و سازش در بین دو خانواده آغاز می کنند که با هماهنگی هایی که شورای حل اختلاف با ریاست محترم دادگستری استان سیستان و بلوچستان انجام دادند خانواده متهم به ستاد دیه معرفی و ستاد دیه مقداری از دیه مربوطه را تامین کرد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای تامین مابقی مبلغ دیه ادامه داشت به گونه ای که جلسات فراوانی را با ریش سفیدان و بزرگان و اولیا دم برگزار کردند سرانجام تلاش ها منتج به نتیجه شد و اولیا دم از اخذ مابقی مبلغ دیه خودداری کرده و رضایت خود را اعلام کردند.

بندانی در ادامه با تاکید بر اینکه استفاده از سلاح گرم و اقدام به تیر اندازی در مراسم عروسی فرهنگ بسیار غلطی است که منجر به حوادث ناگواری می شود گفت: باید این گونه اتفاقات درس عبرتی باشد تا دیگران از اینگونه سلاح ها در مراسمات عروسی استفاده نکنند.

وی در ادامه از تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان قدردانی کرد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *