"پاکستان" نقش مهمی در ناامنی‌های فراه دارد

10:13 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۷۵۹
معاون فرماندهی پلیس در فراه گفت: اعضای طالبان که از ولایات مختلف به ولایت فراه آمده‌اند، به دستور پاکستان و فرماندهان مشهور خود در آن کشور به فراه هجوم آورده‌اند و به گفته مستقیم آنها قصد دارند تا فراه را سقوط دهند.

به گزارش سرویس بین الملل ، گلبهار مجاهد معاون فرماندهی پلیس در فراه گفت: طی چند ماه اخیر بیشترین گروه‌های طالبان از ولایت‌های هلمند، نیمروز، غور و شهرستان شیندند هرات وارد فراه شده‌اند و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی را در این ولایت مورد حملات مسلحانه قرار می‌دهند.

وی افزود: این اعضای طالبان که از ولایات مختلف به ولایت فراه آمده‌اند، به دستور پاکستان و فرماندهان مشهور خود در آن کشور به فراه هجوم آورده‌اند و به گفته مستقیم آنها قصد دارند تا فراه را سقوط دهند.

مجاهد با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی در فراه برای ادامه مقابله با طالبان نگران کمی تجهیزات جنگی و نیروهای امنیتی هستند، خاطرنشان کرد: بارها مقامات محلی در فراه از دولت مرکزی درخواست نیروها و تجهیزات جنگی را کرده بودند که قرار است تا در آینده‌ای نزدیک تجهیزات جنگی و نیروهای تازه نفس به این ولایت اعزام شود.

از طرفی دیگر فرید بختور رئیس شورای ولایتی فراه نیز نگران افزایش حملات طالبان در فراه و حاکمیت آنها در این ولایت است و تاکید می‌کند که دولت مرکزی باید هرچه سریعتر برای سرکوب تروریست‌ها در این ولایت دست به کار شود و به سقوط پاسگاه‌های امنیتی و تلفات نیروهای امنیتی در فراه پایان دهد.

این در حالی است که به گفته مقامات امنیتی فراه، در این اواخر با وجود افزایش حملات طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی و شهرستان‌ها تلفات نیروهای امنیتی نیز افزایش یافته است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *