شکنجه و ضرب‌وشتم ولید بن طلال در زندان الحائر ریاض

15:30 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۶۵۲
پایگاه اکسپرس در گزارشی به جزئیات انتقال «ولید بن طلال» به زندان «الحائر» در جنوب ریاض پرداخته و گزارش داد که این شاهزاده سعودی مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

شکنجه و ضرب‌وشتم ولید بن طلال در زندان الحائر ریاضبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه روزنامه اکسپرس در گزارشی به جزئیات انتقال «ولید بن طلال» به زندان «الحائر» در جنوب ریاض پرداخته و گزارش داد که این شاهزاده سعودی مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است. 

این روزنامه انگلیسی در وبسایت خود نوشت: بر اساس گزارش‌ها ولید بن طلال پس از آنکه از پرداخت مبلغ 6 میلیارد دلار به دولت عربستان در ازای آزادی خود امتناع کرده به زندان «الحائر» در جنوب ریاض انتقال داده شده و در آنجا مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته است.

روز یکشنبه رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: ولید بن طلال رقمی را پیشنهاد کرده اما این رقم آن چیزی نیست که از او خواسته شده و تاکنون نیز دادستان کل با آن موافقت نکرده است.

رویترز همچنین به نقل از یک منبع دیگر اعلام کرد که ولید بن طلال پیشنهاد داده که اموالی را به دولت عربستان ببخشد و به این ترتیب از هرگونه پذیرفتن اشتباه خودداری کرده و بخشی از دارایی‌هایش را به انتخاب خود به دولت عربستان اعطا کند اما دولت از پذیرش این شرایط خودداری کرده است.

زندان الحائر یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های عربستان سعودی به شمار می‌رود و تاکنون 60 نفر از مقامات و شاهزادگان بازداشت شده به این زندان منتقل شده‌اند.

این زندان مخوف تحت نظارت سازمان اطلاعات عربستان قرار دارد و بیشتر زندانیان این زندان در پرونده‌های تروریستی محکوم شده‌اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *