چابهار "هند" را به آسیای میانه و افغانستان متصل می‌کند

16:15 - 28 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۱۹۷
سرکنسول هند در هرات گفت: هند و آسیای جنوبی از طریق بندر چابهار ومسیر افغانستان به اسیاسی مرکزی وصل می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل ، کومار گورف سرکنسول هند در هرات با اشاره به افتتاح بندر چابهار گفت: با توجه به اینکه کشور هند نمی‌تواند از مسیر ترانزیت پاکستان به افغانستان وصل شود، اما بندر چابهار این امکان را فراهم می‌کند که هند بتواند تجارت خود را به افغانستان و آسیای میانه گسترش دهد.

وی افزود: از سوی دیگر بندر چابهار برای بازرگانان افغانستان می‌تواند تسیهلات فراوانی را به میان آورد و گامی است به سوی شکوفایی بیشتر چرخه اقتصادی در افغانستان که در چند سال دیگر شاهد این شکوفایی های اقتصادی در افغانستان خواهیم بود.

از سوی دیگر «سکینه حسینی» عضو شورای ولایتی درهرات نیز گفت: چندی پیش کشور پاکستان بر کاروان ترانزیتی بازرگانان افغانستان که از خاک این کشور میگذشت محدودیت هایی را وضع کرده بود که سبب مشکلات زیادی شده بود و این کشور همکار خوب اقتصادی برای افغانستان نبوده است.

وی افزود: مسیر بندر چابهار سبب شد تا یک راه فرعی برای وصل شدن افغانستان به دیگر کشور ها از مسیر دریا پنداشته می‌شود که این را به فال نیک میگیریم.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در این مورد گفت: میسر چابهار می‌تواند سهولت های فراوانی به بازرگان های افغانستان ایجاد کند؛ و اموال تجاری بازرگان ها ، بجای بندر کراچی پاکستان ؛ از بندر چابهار در مدت زمان اندک و از یک مسیر کوتاه تر وارد کشور شود.

در چند ماه گذشته چندین محموله گندم های اهدایی کشور هند از میسر بندر چابهار به افغانستان رسید و به اکثر ولایات تقسیم شد. هند از محدود کشورهای است که در چند سال گذشته کمک های زیاد بلاعوضی را برای دولت و مردم افغانستان اهدا کرده است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *