بازیگری برای من که به طعنه برخی پارتی داشتم هم سخت است/بهتر است که هم اسم داشته باشیم و هم لایق آن اسم باشیم

9:18 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۱۲۵
بازیگر فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" گفت: بازیگری برای من که به طعنه برخی پارتی دارم هم سخت بوده است. از نظر من ایراد گرفتن به حضور چهره ها در تئاتر به نوعی چنگ انداختن و بهانه گیری است زیرا کسی جای کسی را نگرفته است.

السا فیروزآذر بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص حضور پررنگ خود در عرصه تئاتر گفت: چه از لحاظ یک بازیگر و چه از نگاه یک تماشاگر تئاتر این روزها بسیار جذابتر از سینما است زیرا در تئاتر نمایشنامه‌های بهتری نسبت به فیلمنامه‌ها وجود دارد و همین تنوع ژانر و قصه را افزایش داده است. تئاتر ایران در سالهای اخیر به شدت رشد کرده و من به شخصه آثاری را می بینم که از لحاظ محتوا و فرم تغییر فراوانی نسبت به قبل داشته‌اند.

وی درباره انتقادات نسبت به حضور بازیگران سینما در تئاتر افزود: من هم همواره با این حاشیه‌ها در خصوص حضور بازیگران سینما در تئاتر مواجه بوده ام و همین امر باعث شده تا به شدت مراقب باشم تا همیشه بهترین خود را ارائه دهم زیرا تماشاگر شاید خطای بازیگر را بپذیرد اما کم کاری وی را نمی پذیرد.

بازیگری برای من که به طعنه برخی پارتی داشتم هم سخت است/بهتر است که هم اسم داشته باشید و هم لایق آن اسم باشید

بازیگر فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" در همین راستا افزود: البته از نظر من حساسیت بچه های تئاتر می تواند به جا هم باشد و از حضور سینماگران در تئاتر ناراحت شوند. چرا که بازیگران سینما توجه تماشاگر را به سمت خود جلب می کنند. البته از دیدگاه دیگری باید در نظر داشت که حضور بازیگران سینما به رونق تئاتر هم کمک می کند.

وی درباره موفقیت حضور خود در عرصه تئاتر تاکید کرد: من نسبتاً از حضور خود در تئاتر راضی هستم چون به نظرم که یک بازیگر اگر به کارش عشق بورزد بدون شک موفق خواهد شد. شخصاً حضور ناموفق در سینما را تجربه کرده ام و به عنوان مثال دو فیلم دارم که به خاطر عدم علاقه زیاد به نقش و مشکلات اساسی و پایه ای نتیجه خوبی نداشت.

بازیگری برای من که به طعنه برخی پارتی داشتم هم سخت است/بهتر است که هم اسم داشته باشید و هم لایق آن اسم باشید

بازیگر نمایش "مانوس" درباره هجمه هایی که درخصوص حضورش در سینما به دلیل نسبت خانوادگی به وی وارد می‌شود، وارده شده اضافه کرد: همیشه صحبت هایی بوده که من به خاطر حضور یکی از اقوامم وارد سینما شدم و خودم هم این شانس بزرگ را رد نمی کنم اما از یک جایی به بعد تصمیم گرفتم از این ساحل امن جدا شده و ریسک حضور در آثار دیگران و حالا تئاتر را به جان بخرم.

وی بازیگری در تئاتر و سینما را یکسان دانست و ادامه داد: از نظر من نتیجه مثبت و تاثیرگذاری در بازیگری سخت است و این سختی در سینما و تئاتر یکسان است البته به شرطی که بخواهید کار خوب ارائه دهید. برای من به شخصه کار خوب پر از استرس و نگرانی است. به عنوان مثال من عاشق بازی در نمایش "تنهایی پر هیاهو" بودم اما دوست داشتم سریعتر به پایان برسد. زیرا می ترسیدم در شبهای باقیمانده اتفاق بدی بیفتد و همه چیز برای من خراب شود. البته این استرس از نظر من به کمال طلبی افراد بر می گردد.

السا فیروزآذر

این بازیگر جوان درباره حضور سلبریتی‌ها در تئاتر اذعان کرد: من فکر نمی‌کنم حضور چهره ها در تئاتر صدمه ای به این حرفه بزند زیرا گیشه تئاتر نیازمند اسم است. حال یا باید کارگردان نامی باشد یا اینکه بازیگر مطرحی در اثر بازی کند. به هر حال چه بهتر که هم اسم داشته باشید و هم لایق آن اسم باشید. بازیگر خوب، سینما و تئاتر نمی شناسد و هرجا که خوب باشید خواهان خواهید داشت.

فیروزآذر در همین راستا خاطرنشان کرد: بازیگری برای من که به طعنه برخی پارتی دارم هم سخت بوده است. از نظر من ایراد گرفتن به حضور چهره ها در تئاتر به نوعی چنگ انداختن و بهانه گیری است زیرا کسی جای کسی را نگرفته است. به نظر من بخشی از خوب بودن در بازیگری به نوع نگاه بازیگر و انتخاب هایی که می کند بر می گردد و من در این سالها سعی کردم تا حد توان در این دو امر مثبت عمل کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *