کاهش ۷ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی ۹ ماه/ مرگ 473 نفر در اثر تصادفات رانندگی در مازندران

13:43 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۷۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در نه ماهه امسال تعداد ۴۷۳ نفر (۳۵۷ مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشت.

کاهش ۷ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی ۹ ماه در مازندرانعلی عباسی در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان اینکه در کلیه محور‌ها شاهد کاهش آمار بودیم، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری با ۳۲۳ مورد و محور درون شهری با ۱۲۸ نفر و راه روستایی با ۲۲ نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.


وی افزود: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۷۶، بابل و آمل هر کدام با ۵۷ مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۴ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران  در تفکیک وضعیت متوفی اضافه کرد:در زمان وقوع تصادف ۱۴۳ نفر از افراد عابرین پیاده، ۱۱۹ نفر سر نشین، ۱۰۵ نفر راننده، ۹۹ نفر موتور سوار، نفر و ۷ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

افزایش ۲ درصدی مصدومین تصادفات رانندگی

عباسی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در نه ماه امسال، ۱۲ هزار و ۴۸۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد:دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *