برگزاری دوره‌های آموزشی برای معتادان متجاهر با هدف توانمندسازی بهجویان/ اجرای ۲ دوره طرح مهاجر در کمپ قمرود و بهار

9:54 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۶۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری استان قم با بیان برگزاری دوره آموزشی برای معتادان گفت: این دوره‌ها با هدف توانمندسازی بهجویان مبتلا به سوءمصرف مواد روان‌گردان مستقر در کمپ در راستای پرهیز از لغزش‌ها، تقویت باور‌های مذهبی، پیشگیری از لغزش بهبودیافتگان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای معتادان متجاهر با هدف توانمندسازی بهجویانحجت‌الاسلام مجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در گفت‌وگو با میزان از اجرای مدل مدیریت مهارت و دانش رفتار ویژه زندانیان معتاد و معتادان بهبودیافته مستقر در کمپ‌های موضوع ماده ۱۶ خبر داد.

وی اظهار کرد: معتادان به مواد مخدر به دلیل عدم دانش و مهارت لازم نمی‌توانند در موقعیت‌های مختلف و دشوار زندگی تصمیمات مناسب و مؤثر اتخاذ کرده و یا راهکار سازشی مطلوب را انتخاب کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: ضرورت آگاه‌سازی و آموزش این مهارت‌ها به‌عنوان یکی از عوامل اساسی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و هم به‌عنوان راهکار‌های مقابله‌ای پیشگیری از عود است تا با استفاده از آن‌ها و با افزایش توانایی افراد و بیماران، افزایش عملکرد فردی و اجتماعی، گامی در جهت سلامت اولیه و بازتوانی این بیماران برداشته شود.

معاون اجتماعی دادگستری قم گذراندن دوره یا دوره‌های خاص آموزشی و یادگیری مهارت‌های زندگی را یکی از تکالیف ۱۲ گانه در ماده ۲ آیین‌نامه مذکور عنوان کرد و افزود: اداره فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز هم‌راستا با استان‌های دیگر در سال ۹۵ دو دوره طرح مهاجر را برای بانوان و آقایان در کمپ قمرود و کمپ بهار به اجرا در آورده است.

حجت الاسلام یزدی بیان کرد: این دوره‌ها با هدف توانمندسازی بهجویان مبتلا به سوءمصرف مواد روان‌گردان مستقر در کمپ در راستای پرهیز از لغزش‌ها، تقویت باور‌های مذهبی، پیشگیری از لغزش بهبودیافتگان و فعالیت‌های مثبت اجتماعی و گسترش ارتباطات مثبت و پرهیز از روابط نامناسب برگزار می‌شود.

این مقام قضایی بیان کرد: در سال جاری دو دوره کارگاه‌های تربیت مربی طرح مهاجر برای مدرسان خانم و آقا در دادگستری استان قم برگزار و مدرسان آموزش‌های لازم را برای اجرای کارگاه‌ها برای معتادان در حال بهبود، کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین دو دوره طرح مهاجر در کمپ قمرود و بهار نیز اجرا شده که نتایج خوبی را به ارمغان آورده است و قرار است تا در انتهای سال ۸ دوره دیگر برگزار شود.

حجت‌الاسلام یزدی با اشاره به اینکه آمار‌ها حاکی از آن است که اکثر معتادان متجاهر بهبودیافته دوباره به چرخه اعتیاد بر می‌گردند خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های لازم می‌تواند مانعی در بازگشت مجدد معتادان بهبودیافته به چرخه اعتیاد باشد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *