رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا بدون کمک "پاکستان" با خطرات بسیاری در افغانستان مواجه می‌شود

10:10 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۵۶۳
سفیر سابق آمریکا در پاکستان ضمن انتقاد از موضع جدید آمریکا در قبال اسلام آباد گفت که قطع حمایت اسلام آباد از واشنگتن در افغانستان با خطرات بسیاری برای نیروهای آمریکایی همراه است.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از جیو نیوز، ریچارد اولسون سفیر سابق آمریکا در پاکستان ضمن انتقاد از موضع جدید ترامپ در خصوص پاکستان گفت که استراتژی جدید واشنگتن و اتخاذ مواضع سخت گیرانه در برابر اسلام آباد دوام نخواهد داشت.

وی افزود: نیروهای آمریکایی بدون کمک پاکستان با خطرات بسیاری در افغانستان مواجه می شوند.

اولسون در ادامه گفت که چنین واکنشی از اسلام آباد در برابر فشارهای واشنگتن یقینی و حتمی بود؛ پاکستان قطعا به قطع کمک ها و حمایت های خود از ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان اقدام می کرد.

سفیر سابق آمریکا در پاکستان گفت: ترامپ با قطع حمایت های مالی اسلام آباد آن هم از طریق اعلام در توئیتر راه به جایی نمی برد. چرا که راه حل مسئله افغانستان و مشکلات موجود بین اسلام آباد- واشنگتن صرفا از طریق مذاکرات و دیپلماسی امکانپذیر خواهد بود.

وی در ادامه گفت که کابینه ترامپ به صورت ضمنی گفته بودند که حل مسائل اسلام آباد-واشنگتن از طریق مذاکرات امکانپذیر است اما برای من جای تعجب است که چرا این مذاکرات در سطح دیپلماتیک صورت نمی گیرد!

لازم به ذکر است که روابط اسلام آباد- واشنگتن بعد از اعلام استراتژی ترامپ برای کشورهای آسیای جنوبی و افغانستان به تیرگی گراییده است. رئیس جمهوری آمریکا هنگام اعلام استراتژی کشورش برای افغانستان، ضمن اشاره به پاکستان این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کرد و از اسلام آباد خواست تا هر چه سریع تر پایگاه های امن گروه های تروریستی در خاک خود را نابود کند.

افزون بر این واشنگتن پنجشنبه هفته گذشته رسما ۲۲۵ میلیون دلار از کمک های مالی خود به پاکستان را قطع کرد که این تصمیم واکنش تند سران اسلام آباد را در پی داشت.

در همین راستا خرم دستگیر خان وزیر کشور پاکستان امروز از تعلیق همکاری های دفاعی- اطلاعاتی پاکستان با آمریکا خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *