رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشریح آخرین وضعیت درختواره واژگان حقوقی/ ورود دستگاه قضایی مشهد به موضوع آلودگی هوا/ دستور ویژه رئیس دیوان عدالت اداری برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها/ هشدار معاون اجتماعی دادگستری البرز درباره کلاهبرداری برخی موسسات مشاوره

18:00 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۳۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
امروز شنبه ۲۳ دی‌ماه اخبار مهمی در خروجی سرویس حقوقی خبرگزاری میزان قرار گرفت که از جمله این اخبار می‌توان به تشریح آخرین وضعیت درختواره واژگان حقوقی، ورود دستگاه قضایی مشهد به موضوع آلودگی هوا، دستور ویژه رئیس دیوان عدالت اداری برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، هشدار معاون اجتماعی دادگستری البرز درباره کلاهبرداری برخی موسسات مشاوره و ... اشاره کرد.

حقوق و قضا در روزی که گذشتبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، امروز شنبه ۲۳ دی‌ماه اخبار مهمی در خروجی سرویس حقوقی قرار گرفت که از جمله این اخبار می‌توان به تشریح آخرین وضعیت درختواره واژگان حقوقی، ورود دادستانی مشهد به موضوع آلودگی هوا، دستور ویژه رئیس دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به پرونده‌ها، هشدار معاون رئیس کل دادگستری البرز درباره کلاهبرداری برخی موسسات مشاوره  و... اشاره کرد.

تشریح آخرین وضعیت درختواره واژگان حقوقی

دکتر همایون حبیبی معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به روند توسعه درختواره واژگان حقوقی به آخرین وضعیت این درختواره اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل سخت در هر علمی ایجاد درختواره علمی است؛ اما در رشته حقوق با گستردگی خیلی زیادی که این رشته دارد در کشور هیچ کار درخور توجهی در این زمینه انجام نشده است.

حبیبی با بیان اینکه بنابراین انتشار آرا می‌تواند همه این مسائل را حل و فصل کند، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این نکته را کشف کنیم باید بتوانیم همه موضوعات مشابه را کنار هم قرار دهیم. پس از این کار است که مشخص می‌شود که مثلا این موضوع‌ها که رسیدگی شده است همه یکی هستند، اما جواب‌ها متفاوت است.

برای مشاهده مشروح مصاحبه اینجا کلیک کنید.

 

لزوم تعطیلی کلاس‎های ورزشی در شرایط آلودگی هوا / انفصال مدیران مدارس در صورت احراز تخلف

قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در پیگیری حقوق عامه در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اظهار کرد: قانون هوای پاک در مرداد امسال تصویب شد؛ اما نواقصی دارد از جمله اینکه دارای تعداد زیادی آیین نامه اجرایی است که هنوز تصویب نشده اند.

وی ادامه داد: بهتر است به جای اینکه مردم را محدود کنیم و درخصوص علت آلودگی سر پیکان را به سمت ماشین‌های تک سرنشین بگیریم به نقش ارگان‌هایی که وظایف خود را در حفظ محیط زیست نادیده گرفته‌اند توجه داشته باشیم.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

پرونده‌های قبل از سال ۹۵ تا پایان امسال مختومه شوند

رئیس دیوان عدالت اداری از شعب بدوی و تجدیدنظر و شعب اجرای احکام دیوان عدالت اداری خواست پرونده‌های قبل از سال ۹۵ را تا پایان امسال مختومه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در نشست هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، ضمن طرح این موضوع از قضات دیوان عدالت اداری خواست در این زمینه اهتمام لازم را مبذول دارند.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

کلاهبرداری برخی موسسات حقوقی در مورد مشاوره طلاق

مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در رابطه با اقدامات سودجویانه برخی موسسات حقوقی اظهار کرد: متأسفانه، برخی از افراد سودجو تحت عنوان وکیل و یا مؤسسه حقوقی، با انتشار تبلیغات غیرواقع و تحریک کننده با عناوینی همچون طلاق در ۲۴ ساعت، طلاق فوری، طلاق بدون نیاز به حضور زوجین و ... سعی در فریب مردم و بدست آوردن سود‌های کلان با استفاده از این ترفند‌ها دارند.

وی گفت: این امر ضمن آنکه می‌تواند از مصادیق کلاهبرداری به حساب آید، موجب بی اثر شدن تلاش مشاوران و سایر زحمتکشان صیانت از نهاد خانواده می‌گردد.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *