دستگاه قضایی با متخلفان بهره برداری از منابع آب قاطعانه برخورد می‌کند

11:59 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۲۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان بوشهر با توجه به بحران منابع آب زیرزمینی از حمایت ویژه‌ دستگاه قضا در خصوص صیانت از منابع آب و برخورد با متخلفین این حوزه خبر داد.

دستگاه قضایی با متخلفان بهره برداری از منابع آب قاطعانه برخورد می کندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان بوشهر، نشست قضایی با محوریت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با حضور  علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر و قضات مرکز استان و شرکت آب منطقه ایی بوشهر در راستای بررسی چالش‌های حوزه منابع آب زیر زمینی برگزار گردید.

رییس کل دادگستری استان بوشهر با توجه به بحران منابع آب زیر زمینی در کشور و در این استان از حمایت ویژه‌ دستگاه قضا در خصوص صیانت از منابع آب و برخورد با متخلفین این حوزه خبر داد.
 
جمادی بیان کرد: باید تمام احکام دارای حکم قضایی، اجرا شوند و هیچکس اجازه سرپیچی از اجرای قانون را نخواهد داشت.

این مقام قضایی: دستگاه قضایی آمادگی و همراهی کامل را با شرکت آب منطقه‌ای استان در صدور و اجرای احکام مربوطه خواهد داشت و دیگر نهاد‌های مرتبط از جمله نیروی انتظامی نیز در این زمینه همگام و همراستا خواهند شد.

جمادی با بیان این که اکثر شکایات از ناحیه مالکین چاه‌های مجاز است و مالکین چاه‌های غیرمجاز با توجه به اینکه در محدوده شعاع چاه‌های مجاز اقدام به حفر می‌نمایند، این مهم به نحوه آبدهی این چاه‌ها آسیب زده که این موجب نارضایتی بهره بردارن مجاز می‌گردد، خواستار احقاق حقوق قانونی مالکین چاه‌های مجاز شد.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: رسیدگی فوری و به صورت تخصصی و ویژه این قبیل پرونده‌ها با توجه به اهمیت حفاظت از آب‌های زیرزمینی در دستور کار قرار می‌گیرد و احکام صادره در موضوع چاه‌های غیرمجاز تسریع و به طور قاطعانه اجرا خواهد شد.

جمادی در خصوص اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از وقوع جرم نسبت به منابع و تاسیسات آبی گفت: این موضوع در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار می‌گیرد و راهکار‌های لازم جهت جلوگیری از وقوع این جرائم ارایه خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *