آمریکا و اروپا باید با برنامه موشکهای بالستیک ایران برخورد کنند

13:42 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۸۹۵
وزیر خارجه آلمان در نشست برجامی وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی با اشاره به کارایی برجام و لزوم حفظ این توافق تأکید کرد که آمریکا و اروپا باید با حضور ایران در منطقه و برنامه موشکهای بالستیک برخورد کند.

آمریکا و اروپا باید با برنامه موشکهای بالستیک ایران برخورد کنندبه گزارش گروه بین‌الملل ، نشست برجامی وزرای خارجه ایران و کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس و همچنین فدریکا موگرینی امروز پنج‌شنبه در بروکسل آغاز شد.

بنا به گزارش رویترز وزیر خارجه آلمان در نشست برجامی وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی با اشاره به کارایی برجام و لزوم حفظ این توافق تأکید کرد که آمریکا و اروپا باید با حضور ایران در منطقه و برنامه موشکهای بالستیک برخورد کند.

وزیر خارجه آلمان همچنین افزود: ما باید دو مسئله برجام و نقش ایران در منطقه را از هم جدا کنیم؛ ما خواهان حفظ برجام هستیم چرا که مانع دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای شد.

وی با ادعای اینکه آمریکا حق دارد نگرانی‌های خود را در خصوص حضور ایران در منطقه بیان کند اظهار کرد: ما می‌خواهیم درباره نقش ایران در یمن، سوریه و لبنان با مقامات تهران گفتگو کنیم، اروپا و آمریکا باید در خصوص برنامه موشکهای بالستیک تهران و نقش ایران در منطقه برخورد کنند.

پیش از این اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که  «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا جلسه‌ای را با حضور «ژان ایو لودریان»، «زیگمار گابریل»، «بوریس جانسون» و «محمد جواد ظریف» در روز پنجشنبه 11 ژانویه درباره توافق هسته‌ای برگزار خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *