انتقاد معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از عدم تصویب قانون منع "خشونت علیه زنان" در افغانستان

16:02 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۴۰۲
سرور دانش از عدم تصویب قانون منع خشونت علیه زنان در مجلس نمایندگان این کشور انتقاد کرد و گفت: تصویب نشدن این قانون و رای ندادن به زنان، نشان از عدم توجه به جایگاه زنان در رهبری ادارات دولتی این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل ،سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در جلسه کمیته امور زنان کابینه این کشور از عدم تصویب قانون منع خشونت علیه زنان در افغانستان انتقاد کرد.

سرور دانش گفت: تصویب نشدن قانون منع خشونت علیه زنان در مجلس نمایندگان افغانستان و رای ندادن به یک زن به عنوان عضوی از دادستانی و یک زن دیگر به عنوان عضو کابینه، نشان روشن از عدم توجه به جایگاه زنان در رهبری ادارات دولتی این کشور است.

معاون رئیس جمهور افغانستان همچنین از عملکرد وزارت امور زنان این کشور انتقاد کرد و افزود: انتظار ما از وزارت امور زنان به عنوان یک نهاد مسئول این است که به منظور بهبود زندگی زنان در عرصه‌های مختلف و به خصوص مشارکت زنان و همچنین اجرای برنامه کاری ملی برای زنان، تدابیر دقیق و سنجیده شده را در دست گرفته و در همکاری و هماهنگی با دیگر ادارات و نهادهای مسئول، در راستای توسعه حقوق انسانی زنان بیش از پیش تلاش کند.

دانش خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود و اهمیت نقش زنان به عنوان یک قشر بزرگ اجتماعی، از این پس کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌های ادارات دولتی در ارتباط با مسائل مربوط به امور زنان و به خصوص وظایف قانونی ادارات، در کمیته امور زنان کابینه بررسی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افغانستان همچنین در مورد خشونت علیه زنان نیز تصریح کرد: آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که خشونت علیه زنان نه تنها کاهش نیافته بلکه در مواردی افزایش نیز یافته است.

روزنامه افغانستان ما نوشت: طرح قانون منع خشونت علیه زنان چندین سال است که در مجلس نمایندگان افغانستان است، اما نمایندگان مجلس تاکنون در مورد آن بحث نکرده‌ و آن را به تصویب نرسانده‌‎اند.

با وجود اینکه رهبران دولتی افغانستان همواره وعده داده‌اند که از زنان حمایت‌ می‌کنند و تلاش می‌کنند که خشونت علیه زنان کاهش یابد، اما آمارهایی که از سوی نهادهای مدافع حقوق زنان و نهادهای حقوق بشری منتشر شده، افزایش خشونت علیه زنان را در این کشور نشان می‌دهد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *