نظر عضو هیات انتخاب جشنواره سی و ششم در مورد فیلم‌های این دوره/حضور چند کارگردان فیلم اولی و آثار ویژه

14:00 - 13 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۲۳۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کارگردان سینما و تلویزیون گفت: در این دوره تعداد فیلم ها با کارگردانان مطرح کم نیست به ویژه که چند کارگردان فیلم اولی حضور دارند که آثارشان بسیار خوب است و مردم با آنها ارتباط برقرار می کنند.

احمد امینی عضو هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی درباره جشنواره سی و ششم فیلم فجر گفت: در همه جشنواره های دنیا اسامی فیلمسازان در به وجود آمدن شور و هیجان تعیین کننده است.

وی افزود: در این دوره تعداد فیلم ها با کارگردانان مطرح کم نیست به ویژه که چند کارگردان فیلم اولی حضور دارند که آثارشان بسیار خوب است و مردم با آنها ارتباط برقرار می کنند.

کارگردان "ماه و پلنگ" با اشاره به فیلم هایی که بررسی کرده است اظهار کرد: دو سه فیلم خوب در میان آثار دیگر حضور داشتند که آنها را پسندیدم که به سلیقه من و سینما نزدیک بود.

امینی با پیش بینی اکران فیلم های جشنواره در سال آینده توضیح داد: چند فیلم در جشنواره سال گذشته جایزه دریافت کردند و مردم هم در طول جشنواره به آنها رای دادند اما هنوز اکران نشدند. پروسه اکران ماجرای پیچیده ای است که از حیطه بسیاری از فیلمسازان و من و شما خارج است. امیدوارم فیلم های خوب فرصت اکران عمومی پیدا کنند.

وی به مقایسه وضعیت فیلمسازی در گذشته و حال پرداخت و افزود: زمانی که ما فیلمسازی را شروع کردیم از لحاظ اجرایی و مالی شرایط راحت تر بود ولی از لحاظ دریافت مجوزها و سختگیریها شرایط برای ساخت فیلم اول سخت بود خوشبختانه در حال حاضر به دلیل در دسترس بودن امکانات افراد می توانند فیلم بسازند، در دادن مجوزها تسهیلات بیشتری برای جوانان در نظر گرفته شده است با این تفاوت که بالا رفتن بودجه و پول سد بزرگی برای جوانان است که قصد ساخت فیلم اول خود را دارند و حتی اگر مجوز هم دریافت کنند نمی توانند فیلم بسازند.

کارگردان ماه و پلنگ خاطرنشان کرد: در فیلمسازی نیز رابطه برای حضور بازیگران و باندبازی ها وجود دارد البته بنده وارد این بازی ها نشده ام و نمی شوم. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *