رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعلیق در صدور مدرک تحصیلی بیش از 300 فارغ التحصیل / وزارت علوم پاسخگو نیست

6:30 - 13 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۱۴۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
بعد از گذشت 3 سال از تعطیلی دانشگاه غیر انتفاعی مرکز آموزش عالی زرندیه، در شرایطی که بیش از 300 مدرک فوق دیپلم و کارشناسی فارغ التحصیلان رشته های فنی، با تعلیق روبرو شده، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رسیدگی به آن سر باز می زند .

تعلیق در صدور  مدرک تحصیلی بیش از 300 فارغ التحصیل / وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  پاسخگو نیستبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، دانشگاه غیر انتفاعی مرکز آموزش عالی زرندیه به علت ضعف در امکانات آموزشی، به دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۳ تعطیل شد این در حالی است که ریاست سابق این دانشگاه مدعی است که کمبود دانشجو در رشته‌های فنی منجر به خالی ماندن کلاس‌ها و منع فعالیت شده است.

در حالی که بر اساس قوانین آموزشی، مسئولان دانشگاه موظفند قبل از تعطیلی و لغو فعالیت، مدرک تحصیلی همه دانشجویان جذب شده در رشته‌های فنی را صادر کنند، اما بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه غیر انتفاعی با مشکل تعطیلی دانشگاه و عدم صدور مدرک تحصیلی توسط سیستم آموزش این مرکز آموزشی روبرو شده اند.

بر اساس ادعای ریاست سابق این دانشگاه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صدور مدرک فوق دیپلم و کارشناسی فارغ التحصیلان را به دانشگاه غیر انتفاعی اراک محول کرده است و با صدور مجوز تعطیلی دانشگاه غیر انتفاعی مرکز آموزش عالی زرندیه و عدم حمایت مالی در پرداخت حقوق کارمندان بخش آموزش، بدون صدور نهایی مدارک دانشجویان، این مرکز آموزشی تعطیل شد.

مسئولان دانشگاه غیر انتفاعی اراک نیز مسئولیت انتقال سیستم آموزشی و دسته بندی مدارک دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه زرندیه را برعهده نگرفته و اعلام کردند که امکانم دسترسی به اطلاعات و سیستم آموزشی دانشگاه زرندیه در دانشگاه ما وجود ندارد و باید مسئولیت انجام امور آموزشی این دانشجویان به دانشگاه دیگری محول شود تا با رفع نواقص در مدارک این فارغ التحصیلان، امکان صدور مدرک نهایی فراهم شود.

بنابراین دانشگاه غیر انتفاعی ناصر خسرو، درحالی به عنوان دومین دانشگاه برای پیگیری امور آموزشی دانشجویان زرندیه معرفی شد که از این تعهد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار بی اطلاعی کرد و مدعی است این دانشگاه مختص دانشجویان رشته‌های علوم انسانی است و امکان صدور مدرک برای رشته‌های فنی وجود ندارد؛ براین اساس صدور مدرک برای رشته‌های خارج از چارچوب آموزشی باید با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و در قالب رشته‌های جاری در دانشگاه معرفی شوند. این درحالی است که تاکنون دستورالعملی با این مشخصات صادر و ابلاغ نشده است.

پس از پیگیری‌های متداول و گذشت ۳ سال، اخذ مدرک فوق دیپلم و کارشناسی بیش از ۳۰۰ دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه غیر انتفاعی مرکز آموزش عالی زرندیه با در‌های بسته مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روبرو شده و با وجود ارائه شکایات به اداره بازرسی این وزارتخانه، مسئولی حاضر به پاسخگویی نیست.

 


برچسب ها: تعطیلی دانشگاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *